Monday, June 16, 2008

ေကာ႔မႉးတြင္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား မျပင္ႏိုင္၍ ေက်ာင္းသားမ်ားအခက္ေတြ႔

NEJ/ ၁၆ ဇြန္ ၂၀၀၈


နအဖစစ္အစိုးရက ေလေဘးသင့္ ၿမိဳ႕နယ္အလုိက္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေနသည္ဟု ေျပာၾကားေနေသာ္လည္း ေကာ့မႉးၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေက်ာင္း အမ်ားအျပား မျပင္ဆင္ႏိုင္ေသးသျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား အခက္အခဲ ေတြ႔ေနသည္။

ေကာ့မႉးၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေက်ာင္းအေရအတြက္ (၁၂၆) ေက်ာင္း ပ်က္စီးသြားၿပီး ယခုအခါ အထကႏွင့္ အလကေက်ာင္းမ်ား ျပန္လည္ျပင္ဆင္ၿပီးစီးၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေကာ့မႉးၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးက ျမန္မာႏိုင္ငံစာေပနွင့္ စာနယ္ဇင္း ေလေဘးအလႉတြင္ ယခုလ (၉) ရက္၌ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

လက္ရိွတြင္ ေကာ့မႉးၿမိဳ႕နယ္ ေက်းရြာအုပ္စု (၅၅) ခုတြင္ ရိွေသာ ေက်းရြာမ်ားမွ စာသင္ေက်ာင္း မ်ား၏ ျပင္ဆင္မႈအေျခအေနမွန္မွာ ယင္းသို႔မဟုတ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္အေျခစိုက္ သတင္းဂ်ာနယ္ တခုမွ သတင္းသမားတဦးက ေျပာသည္။

၎က “တကယ္ေတာ့ ဘာမွမလုပ္ရေသးတဲ့ ေက်ာင္းေတြ မ်ားတယ္။ တခ်ဳိ႕တေလပဲ ျပဳျပင္ၿပီး ေသးတာကို အားလုံးျပဳျပင္ၿပီးေနၿပီလို႔ ၿခံဳေျပာလို႔မရဘူး” ဟုေျပာသည္။

ထုိ႔အျပင္ ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္ေရး၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ စာသင္ၾကားမႈအေျခအေနမ်ားႏွင့္ ပတ္ သက္၍လည္း အေျခအေနမွန္မ်ားကို တင္ျပေရးသားသည့္ ျပည္တြင္းသတင္းဂ်ာနယ္မ်ားကို စာေပစိစစ္ေရးက ထည့္ခြင့္မေပးေၾကာင္း အဆိုပါ ျပည္တြင္းမွ သတင္းသမားတဦးက ေျပာသည္။

ေကာ့မႉးၿမိဳ႕ေပၚရိွ အမက (ၿမိဳ႕မ) စာသင္ေက်ာင္း လုံး၀ၿပိဳပ်က္သြားသည့္ သတင္းေရးသည့္ ျပည္တြင္းဂ်ာနယ္မ်ား ပယ္ခ်ခံရေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါေက်ာင္းအား ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းအတြက္ စီမံခ်က္ခ်ရာထားမႈမ်ားအရ ေဆာက္လုပ္ေရးအဖြဲ႕မ်ားက လာေရာက္ၾကည့္႐ႈ႐ုံမွ်သာ ရိွေသးသည္ဟု ေကာ့မႉးမွ မူလတန္း ေက်ာင္းဆရာတဦးက ေျပာသည္။

“အမွန္ေတာ့ သူတို႔ေျပာတာနဲ႔ လုပ္တာနဲ႔က တျခားစီပဲ၊ အခုခ်က္ခ်င္းျပန္လည္တည္ ေဆာက္ေတာ့ မလိုနဲ႔ ေနာက္ေတာ့ ေပၚမလာေတာ့ဘူး။ ကေလးေတြကို စာသင္ရတာ အခက္အခဲရိွတယ္၊ အဓိက ေနရာေပါ့။ အခု ရပ္ကြက္ဓမၼာ႐ုံေတြမွာ သင္ေနရတယ္။ ဘုန္ႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ သင္မယ္ဆိုလည္း သူတို႔က မႀကိဳက္ဘူး” ဟု ၎က ေျပာသည္။

ၿမိဳ႕မေက်ာင္းကဲ့သို႔ မူလတန္းေက်ာင္းအမ်ားအျပား ပ်က္စီးၿပိဳက်မႈေၾကာင့္ စာသင္ၾကားေရး အခက္ အခဲရိွေနေၾကာင္း ေကာ့မႉးေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။

ေကာ့မႉးၿမိဳ႕နယ္တြင္ ဇြန္(၂) ရက္တြင္ ေက်ာင္းမ်ားျပန္လည္ဖြင္လွစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ေလေဘးဒဏ္ အျပင္းထန္ဆုံးခံရသည့္ ဘိုကေလး၊ လပြတၱာ၊ ေမာ္လၿမိဳင္ကၽြန္းႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္အခ်ဳိ႕တြင္ ေက်ာင္းဖြင့္ ရက္ကို တလေနာက္ဆုတ္ထားသည္။

Source

No comments: