Tuesday, August 19, 2008

ျမန္မာႏိုင္ငံကို စည္းကမ္းသတ္မွတ္ျခင္း

မစၥတာ ဘဲနဒစ္ေရာ္ဂ်ားစ္ (၁၈-၈-၀၈)(ေတာင္အာရွေရးရာ ေပၚလစီအၾကံေပးအရာရွိ၊ Christian Solidarity Worldwide လူ့့အခြင့္အေရးအဖြဲ႔)

ျမန္မာႏုိင္ငံဆုိင္ရာ ကုလသမဂၢ အထူးကိုယ္စားလွယ္ အီဘရာဟင္ ဂမ္ဘာရီသည္ ျမန္မာစစ္ အစိုးရႏွင့္ ထပ္မံေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္အတြက္ လာမည့္ ရက္အနည္းငယ္အတြင္း ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရသည္။ သူ၏ အလည္အပတ္ခရီးသည္ အဓိပၸာယ္တစံုတရာ ရွိမည္ ဆိုပါက ဂမ္ဘာရီအေနႏွင့္ သာမန္ ကုလသမဂၢ သံတမန္တဦး လုပ္ေဆာင္မႈမ်ိဳးထက္ ေက်ာ္ လြန္ၿပီး အေျပာင္းအလဲအတြက္ ခိုင္မာသည့္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္သည္။

၁၉၉၀ ခုႏွစ္ကတည္းက ကုလသမဂၢသံတမန္မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ (၃၇) ႀကိမ္ လာေရာက္ လည္ ပတ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ လူ႔အခြင့္အေရးေကာင္စီႏွင့္ အေထြေထြညီလာခံၾကားတြင္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေပါင္း (၃၀) ေက်ာ္ ခ်မွတ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ လံုျခံဳေရးေကာင္စီ ကလည္း ဥကၠ႒ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္ (၂) ရပ္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

ထိုေဆာင္ရြက္ခ်က္အားလံုးသည္ ထိေရာက္မႈ အနည္းငယ္သာရွိခဲ့သည္။ မည္သည့္အခ်ိန္ ေနာက္ဆုံးထား လုပ္ကုိင္ရမည္ ဆုိသည့္အခ်က္ မပါသည့္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈျပဳလုပ္ရန္ စစ္အစိုးရအား မေရမရာ ေတာင္းဆို မႈမ်ားမွာလည္း အရာမထင္ခဲ့ေပ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွာ (၁၂) ႏွစ္ၾကာ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ က်ခံေနရဆဲသာ ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယခင္လုပ္နည္းမ်ားအတိုင္း လုပ္သည္ထက္ ကုလသမဂၢသည္ စစ္အစိုးရအား မည္ သည့္အခ်ိန္ အၿပီးလုပ္ေပးရမည္ဆုိသည့္ တုိးတက္မႈအတြက္ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ိဳးျဖင့္ စစ္အစိုးရအား တင္ျပရမည္။ ပထမဆံုး စည္းကမ္းသတ္မွတ္သင့္သည္မွာ (၂၀၀၀) ေက်ာ္ ေနၿပီျဖစ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအား ျပန္လႊတ္ေပးေရးျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား အမ်ားစုမွာ ဆိုး၀ါးေသာ အက်ဥ္းေထာင္အေနအထား၊ ညႇဥ္းပမ္းႏွိပ္စက္မႈ၊ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ မႈႏွင့္ ေဆးကုသခံခြင့္ကို ျငင္းဆန္ခံရမႈမ်ားေၾကာင့္ က်န္းမာေရး အေျခအေနမွာ လြန္စြာစုိးရိမ္ ရသည့္ အေနအထားတြင္ ရွိေနသည္။ ”

ၿပီးခဲ့သည့္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ကုလသမဂၢ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ ဘန္ကီမြန္း ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ မသြားေရာက္မီကတည္းက မစၥတာ ဂမ္ဘာရီအေနႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား လႊတ္ေပးေရးအတြက္ စစ္အစိုးရအား ခိုင္ခိုင္မာမာ တိုက္တြန္းခဲ့သင့္သည္။ စစ္အစိုးရမွ လိုက္ေလ်ာမႈမရွိလွ်င္ မစၥတာဘန္ကီမြန္းအေနႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္မည့္ ခရီးစဥ္ကို ပယ္ဖ်က္သင့္သည္။

ဒုတိယအေရးႀကီးသည့္ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေရွ႕ပိုင္းေဒသရွိ အရပ္သား မ်ားအေပၚ စစ္အစိုးရမွ ထိုးစစ္ဆင္ေန မႈမ်ား ခ်က္ခ်င္း ရပ္စဲေစေရးျဖစ္သည္။ ထိုအရပ္ေဒသရွိ ရြာေပါင္း (၃,၂၀၀) မွာ စစ္တပ္ဖ်က္ဆီးမႈဒဏ္ ခံခဲ့ရၿပီး အရပ္သားေပါင္း (၁၀,၀၀၀) ေက်ာ္ ရြာပုန္းရြာေရွာင္ လုပ္ေနခဲ့ရသည္မွာ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ကတည္းက ျဖစ္သည္။ စစ္အစိုးရမွ တိုင္းရင္း သားမ်ား ေနထိုင္ေသာ ရြာမ်ားကို ဖ်က္ဆီးခဲ့သည္မွာ ဒါဖာတြင္ဆူဒန္စစ္အစိုးရမွ ဖ်က္ဆီးသည္ ထက္ (၂) ဆရွိသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကမာၻတြင္ အဓမၼ စစ္မႈ ထမ္းခုိင္းသည့္ ကေလးစစ္သား အမ်ားဆံုးႏုိင္ငံျဖစ္သည္။

ထိုသို႔ေသာ မည္သည့္အခ်ိန္ အၿပီးလုပ္ေပးရမည္ဆုိသည့္ လက္ေတြ႕ဆန္သည့္ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ထားျခင္းအားျဖင့္ မစၥတာ ဂမ္ဘာရီအေနႏွင့္ သူလုပ္ကုိင္ေနသည့္ တုိးတက္မႈကုိလည္းေကာင္း၊ သူမလုပ္သည့္ ကိစၥအေပၚမွာလည္းေကာင္း ဆန္းစစ္ႏုိင္ မည္ျဖစ္ သည္။ စစ္အစိုးရဘက္က လိုက္နာမည္ဆိုလွ်င္ ပို၍ေကာင္းမည္။ စစ္အစိုးရဘက္မွ စည္ကမ္း ခ်က္မ်ားကုိ လိုက္နာမႈ မရွိလွ်င္ ႏိုင္ငံတကာမွ အေရးယူမႈ လိုအပ္ေနၿပီဟု ရွင္းရွင္းလင္းလင္း အခ်က္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

စစ္အစိုးရအေနႏွင့္ ထိုစည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကို လိုက္နာရန္ ပ်က္ကြက္ပါက ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုင္းအေနျဖင့္ အားႀကီးသည့္ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားစြာ ျပ႒ာန္းႏိုင္သည္။ ကုလသမဂၢကဲ့သို႔ေသာ အဖြဲ႕အစည္းတြင္ စစ္အစိုးရအား ျမန္မာႏိုင္ငံကိုယ္စားျပဳအျဖစ္မွ ျပန္လည္႐ုပ္ သိမ္းဖို႔ အခ်က္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ စစ္အစိုးရမွာ တရားမ၀င္အစိုးရျဖစ္သည္။

၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႀကီးအက်ယ္ မဲ႐ံႈးခဲ့ၿပီး ဆိုင္ကလုန္း နာဂစ္အေရးတြင္ ကိုင္တြယ္မႈ၌လည္း ေပါ့ေပါ့ဆဆရွိေၾကာင္း သက္ေသထူခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ကုလသမဂၢအဆိုအရ မုန္တိုင္းဒုကၡသည္ (၁) သန္းေက်ာ္မွာ ယခုအခ်ိန္အထိ အကူအညီ မရရွိေသးဟု ဆိုသည္။

စစ္အစိုးရသည္ ေမွာင္ခုိထက္ မ်ားစြာနိမ့္က်သည့္ ေငြေၾကးလဲလွယ္ႏႈန္းကေန နာဂစ္အလႉေငြ ေဒၚလာ သန္းေပါင္းမ်ားစြာကို ခိုးယူ သည္ဟု ကုလသမဂၢက ေျပာသည္။ စစ္အစိုးရသည္ အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ရန္ မသင့္ေတာ္သည့္ အစိုးရျဖစ္သည္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ တြင္ အႏိုင္ရရွိခဲ့သည့္ တရား၀င္အစိုးရျဖစ္သင့္သူတို႔မွာ ယခုအခ်ိန္တြင္ ျပည္ပႏိုင္ငံတြင္ အေ၀းေရာက္အစိုးရ အျဖစ္ ရပ္တည္ေနရသည္။

ထို႔အျပင္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီမွတဆင့္ ႏိုင္ငံေပါင္းစံုမွ ျမန္မာႏိုင္ငံကို လက္နက္ မေရာင္းခ်ေရး ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈမ်ဳိး ခ်မွတ္သင့္သည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ႐ုရွႏိုင္ငံတို႔ကိုလည္း ဗီတိုအာဏာ မသံုးရန္ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ဖိအားေပးသင့္သည္။ အေရးပါသည့္ ေငြေၾကးအေရာင္း အ၀ယ္ အခ်က္အခ်ာေနရာမ်ားျဖစ္သည့္ တိုက်ဳိ၊ ေဟာင္ေကာင္၊ စကၤာပူႏွင့္ ဥေရာပသမဂၢတို႔ အေန ႏွင့္လည္း စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၏ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကို ပစ္မွတ္ထားသည့္ ေငြေၾကးပိတ္ဆို႔မႈဥပေဒမ်ား ျပ႒ာန္းသင့္သည္။

ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအ၀ိုင္းအေနႏွင့္ ျမန္မာ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ၎တို႔အမွန္တကယ္ ျဖစ္ေန သည့္အတိုင္း ရာဇ၀တ္ေကာင္မ်ား ဟုသာ အမည္တပ္ ေခၚေ၀ၚသင့္သည္။ ဆူဒန္ ေခါင္းေဆာင္ အိုမာ အယ္လ္ဘာရွာကို တရားစြဲဆိုႏိုင္ျခင္း၊ ရာဒိုဗန္ ကရက္ဒ္ဇစ္ကို ဖမ္းဆီးလိုက္ႏိုင္ျခင္းတို႔ ေရွ႕တြင္ ရွိခဲ့ဖူးၿပီျဖစ္သည္။ ျမန္မာ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားကိုလည္း ႏိုင္ငံတကာ ရာဇ၀တ္႐ံုးတြင္ျဖစ္ေစ၊ အျခား တရားစီရင္မႈျဖင့္ျဖစ္ေစ အေရးယူသင့္သည္။

ျမန္မာစစ္အစိုးရသည္ အထင္အရွား တရားမ၀င္အစိုးရျဖစ္ေနျခင္း၊ ျမန္မာျပည္သူမ်ားအေပၚ သိသိသာသာထိခိုက္နာက်င္ေစေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းတို႔ ရွိေနသည့္အတြက္ ကုလသမဂၢ၏ ယံုၾကည္အားထားရမႈအပိုင္း ေကာင္းမည္၊ ဆိုးမည္ဆုိသည္မွာ ပံုမွန္မဟုတ္သည့္ ထုိအေန အထားမ်ားေပၚတြင္ မူတည္ေနသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ မစၥတာ ဂမ္ဘာရီအေနႏွင့္ ယခုခရီးစဥ္တြင္ ယခင္ႏွင့္မတူေသာ၊ ပိုမိုအက်ဳိးရွိမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရေသာ ခ်ည္းကပ္မႈမ်ဳိးႏွင့္ ျမန္မာျပည္သူမ်ားအတြက္သာမက ကုလသမဂၢအတြက္ပါ ႀကိဳးစားရန္ တာ၀န္ရွိေနသည္။

ၾသဂုတ္လ (၁၅-၁၇) ထုတ္ Wall Street Journal, Asia ပါ မစၥတာ ဘဲနဒစ္ေရာ္ဂ်ားစ္၏ Benchmarking Burma ေဆာင္းပါးကုိ ျပန္ဆုိျခင္းျဖစ္သည္။ မစၥတာေရာ္ဂ်ာသည္ အဂၤလန္အေျခစုိက္ Christian Solidarity Worldwide လူုအခြင့္အေရးအဖြဲ႔ႀကီး၏ ေတာင္အာရွေရးရာ ေပၚလစီ အႀကံေပးအရာရွိျဖစ္သည္။

No comments: