Monday, December 8, 2008

အေဖ့အိမ္ကို လြမ္းမိပါတယ္

ကယားေမာ္
ေလာကမွာ အေဖရယ္လို႔ မရွိပါပဲ ေမြးလာမယ့္သူ ရွိမယ္မထင္၊ ဒါေပမဲ့ အေဖကို အေဖရယ္လို႔ မသတ္မွတ္သူ၊ အေဖျဖစ္သူကလည္း ကိုယ့္သားသမီးကို ငါ့သားသမီးပါလား ဆိုၿပီး ခ်စ္ခင္ၾကင္နာမႈ၊ ေႏြးေထြးလံုျခံဳမႈ ေပးႏိုင္စြမ္းမရွိပဲ ဥေပကၡာျပဳႏုိင္တဲ့ အေဖမ်ိဳးရိွ ေကာင္းရွွိလိမ့္မယ္။ (က်မအထင္)

ဒါေပမယ့္လဲ အေဖဟာ အေဖပါပဲ။ သားသမီးဟာလဲ သားသမီးပါပဲ။ ေသြးကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ သစၥာေဖာက္မသြားဘူးလို႔ အေဖမ်ားစြာနဲ႔ သားသမီးေတြၾကားထဲမွာ မတူညီတဲ့ သေဘာထားေတြ ေမတၱာသက္ေရာက္မႈေတြဟာ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ကြဲျပားမႈေတြ အနည္းငယ္ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္တယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ယံုမွားသံသယပြားဖြယ္ရာမရွိေပ။ ဘယ္လိုအၾကာင္းပဲ ျဖစ္ေနပါေစ၊ က်မအတြက္ကေတာ့ အေဖဟာ က်မအတြက္ကေတာ့ ရသမ်ိဳးစံု၊ ေမတၱာမ်ိဳးစံု၊ ေပးႏိုင္စြမ္းတဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာ ေယာက်ၤားလူသားတေယာက္ပါ။က်မအေဖဟာ အႏုပညာသည္ေတြ သရုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ ဖခင္ရဲ့အခ်စ္ကို ေတးကဗ်ာ ေတြဖဲြ႔ၿပီး သားသမီးေတြနဲ႔ ေမတၱာမျပတတ္ေပမဲ့ အေဖ့ရဲ့မ်က္၀န္းအစံုဟာ က်မအေပၚ ဘယ္ေလာက္ထိ ေႏြးေထြးမႈ၊ လံုျခံဳမႈ ေပးႏိုင္သလဲဆိုတာကိုေတာ့ က်မသာလွ်င္ အသိဆံုးပါ၊ သားသမီးေတြဟာ ဘယ္ေလာက္အသက္ေတြႀကီးသြားေနပါေစ၊ မိဘမ်က္စိေရွ႕မွာေတာ့ သူတို႔အတြက္ကေလးေတြလိုပါပဲ၊ ခ်စ္ခင္မႈအရာ လံုး၀ေလ်ာ့ပါးမသြားတာကို က်မကိုယ္ေတြ႔ ခံစားခဲ့ရပါတယ္။

ငယ္စဥ္ကတည္းက ဗိုက္ေအာင့္ဗိုက္နာေလ့ရွိတဲ့ က်မဟာ တတိယေျမာက္ကေလး ေမြးဖြားၿပီးခ်ိန္မွာ ဗိုက္နာတဲ့ေရာဂါ (ငယ္ငယ္ကစၿပီး အဲဒီအခ်ိန္ထိ) အျပင္းထန္ဆံုးပါပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်မအလူးအလဲခံစားခဲ့ရပါတယ္။ အေဖဟာ ထိုင္မရ၊ထမရနဲ႔ က်မကို စိတ္ပူေနတာ က်မမ်က္ေမွာက္တင္ အထင္းသားေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ ဗိုက္နာတဲ့ ေရာဂါက တညလံုးအိပ္ရတာ အလြန္ဆံုး (၁၀) မိနစ္ေပါ့။ အဲဒီ (၁၀) မိနစ္ၿပီးတိုင္း ေအာ္ဟစ္ငိုေႂကြးခဲ့ရ တယ္၊ ဒါကို အေဖဟာ စိတ္ပူၿပီး က်မအေဖဟာ သူ႔ႏႈတ္က တတြတ္တြတ္ရြတ္ဆိုလိုက္၊ ေဆးတိုက္္လိုက္နဲ႔ ပက္လက္ကုလာထိုင္ေလးေပၚမွာ မိုးလင္းေပါက္သြားတာကို က်မခုထိ ျမင္ေယာင္ေနရဆဲပါ။

အေဖ့ရဲ့ ေမတၱာေတြကို ျပန္ျမင္ေယာင္တိုင္း မ်က္၀န္းအစံုဟာ မ်က္ရည္မိုးေတြ ေစြ ခဲ့ရပါတယ္။

အေဖ့ရဲ့ ႏႈတ္က သူ႔သားသမီးေတြ အားလံုးေတြထဲမွာ ဘယ္သူ႔ကို အခ်စ္ဆံုးပါလို႔ ဖြင့္ေျပာလိုက္တဲ့အခ်ိန္ အဲဒီသမီးဟာ က်မ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို သိခြင့္ရလိုက္ေပမဲ့ က်မ အေပၚမွာ ထားတဲ့ အေဖ့ရဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဟာ သူ႔သားသမီးေတြ အားလံုးေတြထက္ မေလ်ာ့ဘူး ဆိုတာကို က်မယံုၾကည္တယ္၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ က်မဟာ အေဖ့ေသြးက ျဖစ္တည္လာတဲ့ အေဖ့သမီးအရင္းျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ၊

“ေတာင္းစုတ္ ပလုတ္စုတ္သာ ပစ္ရိုးထံုးစံရွိတယ္၊ သားဆိုးသမီးဆိုး ပစ္ရုိးထံုးစံမရွိဘူး” ဆိုတဲ့ စကားပံုလိုပဲ အေဖဟာ သူ႔သားသမီးေတြ အားလံုးေတြထဲက အဆိုးဆံုးေလာက္က်တဲ့ က်မကို ပစ္မသြားခဲ့ပါဘူး။

ဆယ္တန္းေအာင္ရင္ ဆိုင္ကယ္၀ယ္ေပးမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တဲ့ အေဖဟာ က်မကို “ဆင္စီး ၿပီး ျမင္ရတာကို ျမင္ခ်င္ခဲ့ေပမဲ့ က်မဟာ မိုက္တြင္းနက္ထဲ ဆင္းခဲ့သလို ဆယ္တန္းကို ေအာင္ေအာင္မေျဖႏိုင္ခဲ့ပါဘူး၊ အေဖ့အတြက္ ေၾကကြဲမႈ အျဖစ္ဆံုးအျဖစ္အပ်က္ တစ္ခုက ေတာ့ သူလံုး၀သေဘာမတူတဲ့လူ (ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ခါးခါးသီးသီး) ျငင္းဆန္ခဲ့သူကိုမွ က်မက ဘ၀လက္တြဲေဖာ္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့လို႔ပါပဲ၊ ဒီကိစၥဟာ သာမန္လူေတြလိုပဲဲ သေဘာ မတူရင္လဲ ခဏေပါ့။ ၿပီးရင္ျပန္ေခၚလိမ့္မယ့္လို႔ ထင္ခဲ့မိပါတယ္။ ကံၾကံမၼာကေတာ့ အဲဒီလို ျဖစ္ေအာင္ မဖန္တီးခဲ့ပါဘူး၊ က်မအေဖဟာ က်မအတြက္ေၾကာင့္ မ်က္ရည္ေျမခခဲ့ရပါတယ္၊ ဒါေတြတင္မကပဲ အေဖ့အတြက္ အသက္အႏၱာရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္မယ္မွန္း က်မမသိခဲ့လို႔ အမွန္ပါ။

မ်ိဳးခ်စ္ရဲေဘာ္တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့တဲ့ က်မရဲ့ ခင္ပြန္းေလာင္းဟာ အပစ္ခတ္ရပ္စဲယူထားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ သာမန္ျပည္သူေတြ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနထိုင္ေတာ့မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ က်မတို႔ႏွစ္ေယာက္ လက္ထပ္ဖို႔ ေဆြးေႏြးၿပီးခဲ့ၾကတဲ့ည၊ ညသန္္းေကာင္ ေက်ာ္မွာပဲ အခ်င္းခ်င္းထဲက သစၥာေဖာက္လို႔ နအဖလက္ထဲကို အပ္လိုက္တယ္။

အဲဒီအေၾကာင္းေတြကို (၂) ရက္အၾကာ က်မအမေျပာျပမွ သိခဲ့ရပါတယ္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်မဟာ ကိုယ္၀န္ (၁) လရွိေနပါၿပီ။

က်မဘာလုပ္ရမလဲ က်မဦးေႏွာက္တစ္ခုလံုး ခ်ာခ်ာလည္သြားခဲ့ပါတယ္။ က်မရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဟာ ပူထူၿပီး ဘာဆက္လုပ္ရမွန္း မသိေတာ့ေလာက္ေအာင္ ပူေလာင္ခဲ့ပါတယ္၊ တကယ္လို႔ တခုခုျဖစ္သြားခဲ့ရင္ ေမြးလာမယ့္ ကေလးအတြက္အနာဂတ္၊ ၿပီးေတာ့ေခၚစရာအေဖ က်မဆက္မေတြးရဲေလာက္ေအာင္ပါပဲ။ ဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္ဖက္ေသာ မိဘေတြ သိသြားခ်ိန္မွာ အစကနဦးကတည္းက သေဘာထားအတိုင္း စြန္႔ၾကမွာ ေၾကာက္တဲ့အတြက္ သူတို႔ မစြန္႔ခင္ က်မဟာ အ၀တ္အထည္ အနည္းအက်ဥ္းကို ယူၿပီး မိဘအိမ္ကေန ဆင္းလာ ခဲ့ရပါတယ္။

ဇာတ္လမ္းက ဒီမွာတင္ ရပ္မသြားပါဘူး၊ က်မအေဖကို သူပုန္္ေယာကၡမဆိုၿပီးေတာ့ အႀကိိမ္ႀကိမ္လာေရာက္ဖမ္းဆီးၿပီး ၿခိမ္ေျခာက္ႀကိမ္းေမာင္းတာေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ က်မအေဖရဲ့ ရင္ထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ထိ ေၾကာက္ရံြ႕တုန္လႈပ္ေနမယ္ဆိုတာ က်မမေတြးရဲ ေလာက္ေအာင္ပါပဲ။

ဒီအခ်ိန္မွာ က်မအေဖဟာ ငါ့သမီးငါ့ကို ေသတြင္းပို႔လိုက္ၿပီလို႔ ေျပာတာကို ၾကားလိုက္ရေတာ့ က်မရဲ့ ႏွလံုးသားကို အက္ဆစ္မီးနဲ႔ အပက္ခံရသလို အဖတ္ဆယ္လို႔ မရေတာ့တဲ့ စိတ္ဓါတ္က်မႈ အႀကီးအက်ယ္ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္၊ ဒါတင္မကဘဲ က်မအေဖကို က်မတကယ္သတ္ရာ က်ေနၿပီလားလို႔ ေတြးမိတဲ့အခါ က်မရဲ့ အသိစိတ္ဟာ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ အသိစိတ္ကင္းမဲ့သြားခဲ့ရၿပီး ငရဲမင္းႀကီးကို ရုတ္တရက္ေတြ႕လိုက္ရသလို အႀကီးအက်ယ္ ဆံုးေသာ ေၾကာက္ရံြ႕တုန္လႈပ္မႈေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။

ေလာကမွာ ေသမထူးေနမထူးဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ အာဏာရွင္ေတြဆီ သြားၿပီး က်မ ေယာက်ၤားကို ေတြ႔ခြင့္ေပးပါလို႔ တိုးလွ်ိဳးေတာင္းပန္ခဲ့ပါတယ္၊ ဒါကို သူတို႔က “နင့္ေယာက်ၤားကို ငါတို႔ဖမ္းတယ္လို႔ ဘယ္သူေျပာသလဲ ဘာသက္ေသအေထာက္အထားနဲ႔ ျပမွာလဲလို႔” ေမးတဲ့အခါ က်မရင္ထဲက စိတ္အားငယ္မႈဟာ ရုတ္ခ်ည္းေဒါသအသြင္ ကူးေျပာင္းသြား ခဲ့ပါတယ္၊ လက္ညိႇးေငါက္ေငါက္ထိုးၿပီး နင္တို႔မွမဖမ္းရင္ ဘယ္သူဖမ္းမွာလဲ အသားထဲက ေလာက္ထြက္တယ္ဆိုတာ ဒါမ်ိဳးေပါ့လို႔ ရင္ထဲက ႀကိဳတင္မစဥ္းစားထားတဲ့ စကားလံုးေတြဟာ ႏႈတ္ဖ်ားကေန အျပင္းစားအက္ဆစ္လို ေပါက္ကြဲထြက္ခဲ့တယ္၊ အရာရွိလို႔ သူ႔ကိုယ္သူဘ၀င္ျမင့္ ေနတဲ့သူက ေယာက်ၤားမွ မရွားပါဘူး သူေသရင္ ထပ္ရွာေပါ့လို႔ က်မကို ခနဲ႔ေစာ္ကားသြား ေသးတယ္၊ က်မကလဲ ေဒါသျဖစ္ျဖစ္နဲ႔ ေအးေကာင္းၿပီ၊ ငါ့ေယာက်ၤား ေသၿပီၾကားရတဲ့ေန႔ေတာ့ ငါဟာ ခုနမင္းေျပာတဲ့စကားအတိုင္း လုပ္ယံုပဲလို႔ စိတ္ေပါက္ေပါက္ နဲ႔ ျပန္ေျပာခဲ့မိတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ေမြးရက္ေစ့ခါနီးနဲ႔ မီးဖြားခ်ိန္မွာ က်မေယာက်ၤားကို သိပ္တမ္းတခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ မျမင္ရေသးတဲ့ ရင္ေသြးအတြက္ အားမာန္တင္းခဲ့ရတယ္ ဒီိခ်ိန္္မွာ သူ႔ကို တမ္းတမိတာေတာ့ အမွန္ပဲေပါ့။ ဒါေပမဲ့ က်မရဲ့တမ္းတမႈဟာ ေလကို ဖမ္းဆုပ္သလို အရာမေရာက္ဘူးဆိုတာ က်မသိနင့္ေနၿပီးသားပဲဟာ။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ က်မကလဲ ဒီတေန႔အဖို႔ေတာ့ ေန၀င္သြားခဲ့ၿပီ မနက္ျဖန္အသစ္ျပန္ထြက္လာမဲ့ ေနေရာင္လို အားအင္မ်ိဳးနဲ႔ အားအင္သစ္ေမြး စိတ္သစ္ကိုယ္သစ္နဲ႔ မိဘကို ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ ၿပီးရင္ ဒီတသက္လံုး ဒီသမီးနဲ႔ပဲ အသက္တာကို ေလွ်ာက္လွမ္းမယ္လို႔ ျပင္ဆင္ၿပီး မိဘအိမ္ကို (ဆင္းသြားတုန္းကတစ္ေယာက္၊ ျပန္တက္လာေတာ့ႏွစ္ေယာက္) ျပန္ခိုခဲ့တယ္။ဒီခ်ိန္မွာ အေဖဟာ က်မေၾကာင့္ သူခံစားခဲ့ရတာေတြ စိတ္နာခဲ့ရတာေတြ ကင္းစင္ၿပီး က်မကို ျပန္လက္ခံခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အေဖ့အိမ္မွာ ေရာက္လို႔မွမၾကာ သမီးအေဖျပန္လာၿပီ ဆိုတဲ့ သတင္းၾကားေတာ့ က်မဟာ အိမ္မက္ဆိုးကေန လန္႔ႏိုးဘူးလို႔ ျပဴးတူးေၾကာင္ေတာင္နဲ႔ ကိုယ္နားကို ကိုယ္မယံုႏိုင္ခဲ့ဘူး။

ဒီလိုပဲ အတိုခ်ဳံးၿပီး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အတူျပန္ေနထိုင္ၾကတာ (၅) ႏွစ္ေက်ာ္အထိပါပဲ။ မိဘရိပ္မွာ ဒီငါးႏွစ္ထဲမွာလဲ လြတ္လပ္စြာ ရွာေဖြစားေသာက္ရတာ ေနထိုင္ရတာ မရွိတဲ့ အျပင္ သံသယမ်က္လံုးေတြ သံသယေမးခြန္းကို မၾကာခဏဆို ရင္ဆိုင္ရတဲ့အတြက္ မထူးပါဘူး ဆိုၿပီး ဒီဒုကၡသည္ကို ေရာက္ရွိလာခဲ့ျခင္းပါပဲ၊ခုေတာ့မိုက္တြင္းနက္တဲ့ သမီးကို ေႏြးေထြးတဲ့ ေမတၱာနဲ႔ ေမတၱာခိုလႈံခြင့္ျပန္ေပးခဲ့ရင္ ဖခင္ကို ေျခစံုကန္ၿပီး ထြက္လာခဲ့ရသလို ျဖစ္ေနၿပီလား ဘယ္ေလာက္ပဲေ၀းေနပါေစ အေဖရဲ႕ အေဖေမတၱာ က်မအေပၚ မပ်က္ေသးဘူးဆိုတာကို ၾကားရေတာ့ က်မရင္ထဲမွာ အားအင္သစ္ ေတြ ေလာင္းခ်လိုက္သလိုပဲ၊

အေဖရယ္ ဒီဘ၀မွာေတာ့ အေဖ့ကို ေက်းဇူးဆပ္ဖို႔ မေျပာနဲ႔ အေဖရဲ့ ေရာက္ရွိလာမဲ့ ေနာက္ဆံုးခ်ိန္မွာ ျပဳစုခြင့္မရွိေတာ့တဲ့ သမီးကို ခြင့္လြတ္ပါ အေဖလို႔ပဲ ရင္ထဲမွာ ေၾကကဲြစြာ တိုးတိတ္ရြတ္ဆိုရင္း ကမၻာေျမႀကီး ဆက္လက္တည္ရွိအံုးမယ္ဆိုရင္ အေဖ့ရဲ့ ေက်းဇူးကို ဆပ္ခြင့္ရၿပီး အေဖ့နားမွာ တစ္သက္လံုးျပဳစုခြင့္ရတဲ့ သမီးျဖစ္ရပါေစလို႔ အေဖ့အိမ္ကို လြမ္းလိုက္တာအေဖရယ္။

ကယားေမာ္

ကရင္နီဒုကၡသည္စခန္း(၁)

No comments: