NEJ/ ၈ ၾသဂုတ္ ၂၀၀၈
ေနျပည္ေတာ္ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန အရပ္ဘက္၀န္ထမ္းမ်ားကုိ ကားတင္သြင္းခြင့္ ပိတ္ထား ေသာ္လည္း ႏုိင္ငံျခား ျမန္မာသံအမတ္ႀကီးမ်ားမွာမူ ကားပါမစ္ရ႐ုံမက ႏုိင္ငံေတာ္ေငြကုိ ကုိယ့္ေငြ ကဲ့သုိ႔ သုံးေနသူမ်ားျဖစ္သည္ဟု သံ႐ုံး၀န္ထမ္းတဦးက ေျပာသည္။
ႏုိင္ငံျခားမွ ကားတင္သြင္းခြင့္ရရာတြင္ တုိက္႐ုိက္တင္သြင္းခြင့္ႏွင့္ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပုိင္မွတဆင့္ တင္သြင္းခြင့္ဟူ၍ (၂) မ်ဳိးရွိသည့္အနက္ ႏုိင္ငံျခား ျမန္မာသံအမတ္ႀကီးမ်ားလည္း ကားပါမစ္ရသူ စာရင္းတြင္ ပါ၀င္သည္ဟု စုံစမ္းသိရသည္။
သံတမန္တဦးကမူ “ႏုိင္ငံျခားျမန္မာသံအမတ္ႀကီးေတြဟာ ႏုိင္ငံေတာ္လစာကုိ အသားတင္ စုေဆာင္းႏုိင္ၾကသူေတြျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ ေန႔စဥ္၊ လစဥ္ အသုံးစရိတ္ေတြကုိ ေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းသံမႉးႀကီးေတြနဲ႔ ေငြစာရင္းကုိင္ေတြက ဖန္တီးေပး၊ ေခါင္းစဥ္တပ္ အက်ဳိးအေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးျပလုပ္စားေနသူေတြပါ။ စစ္ဗုိလ္သံအမတ္ေတြက ပိုဆုိးေသးတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ႏုိင္ငံျခားသံ႐ုံးမ်ားတြင္ ေ၀စားမွ်စားလုပ္ေနသည့္အေၾကာင္းကုိလည္း ေနျပည္ေတာ္ အရာရွိတဦး က ယခုကဲ့သို႔ ေျပာသည္။
“သံအမတ္ေတြ လုပ္ခ်င္သလုိ လုပ္ေနတာ ေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းက မေျပာရဲၾကဘူး။ တခ်ဳိ႕၀န္ထမ္း ေတြက မ်က္ႏွာလုိလုိ႔၊ အေနအစားေခ်ာင္ခ်င္လုိ႔၊ သံအမတ္ႀကီးေတြရဲ႕ ေထာက္ခံမႈ လုိခ်င္လုိ႔ လုပ္ေပးရတာမ်ိဳးရွိသလုိ၊ အခ်ဳိ႕၀န္ထမ္းေတြကေတာ့ သံအမတ္ (၇၀) ရာခုိင္ႏႈန္း၊ သူက (၃၀) ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔ မလိမ့္တပတ္လုပ္စားေနသူေတြလည္း ရွိတယ္” ဟု ေျပာသည္။
မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ သက္ဆုိင္ရာမွ အေရးယူျခင္း၊ တားျမစ္ျခင္း၊ စိစစ္ျခင္းမ်ား မရွိဘဲ ၀န္ထမ္းမ်ား၏ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးကုိ လုံး၀ဥေပကၡာျပဳထားၾကသည္ဟု အရပ္ဘက္၀န္ထမ္းမ်ားက ေျပာသည္။ မတုိ႔ရဲ၊ မထိရဲေသာ မုိးက်ေရႊကုိယ္ သား၊ သမီး၊ သမက္၊ ေခၽြးမ၊ တူ၊ တူမမ်ားကလည္း ၎တုိ႔ရွိရာႏုိင္ငံ ျမန္မာသံ႐ုံးမ်ားတြင္ ထင္တုိင္းႀကဲေနၾကသည္ဟု သံတမန္အသိုင္းအ၀န္းက ေျပာသည္။ ၎တုိ႔ကုိမူ သံအမတ္ႀကီးမ်ားကပင္ ေၾကာက္ေနၾကရသည္ဟု စုံစမ္းသိရသည္။
န၀တလက္ထက္တြင္ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ၀န္ထမ္းတုိင္းသည္ အဆင့္လုိက္ လစာေငြကုိ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံျခားကုန္သြယ္မႈဘဏ္ MFTB တြင္သြင္းၿပီး ကားပါမစ္မ်ား ရခဲ့ၾကပါသည္။ ႏုိင္ငံျခားေရး ၀န္ထမ္းမ်ားနည္းတူ စစ္သံမႉးမွအစ အဆင့္အတန္းေပါင္းစုံ ရခဲ့ၾကသည္။
န၀တ အာဏာေလ်ာ့ပါးခ်ိန္ နအဖအကူးတြင္ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ထမ္းမ်ားအား ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ကုိ ပိတ္ပင္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာမ်ားကုိ အဆင့္လုိက္ (၂) ဦး (သုိ႔) (၃) ဦး (သုိ႔) (၄) ဦး တစီးက် တင္သြင္းခြင့္ ဆက္လက္ျပဳထားသည္။ အဆုိပါအခ်က္ကုိ ၾကည့္လွ်င္ အရပ္သား ႏွင့္စစ္သား စတင္ခြဲျခားလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု အရပ္ဘက္၀န္ထမ္းက ယူဆသည္။
နအဖေခတ္တြင္မူ စစ္တပ္ပုိင္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဦးပုိင္က လုပ္ပုိင္ခြင့္အေတာ္မ်ားမ်ားကုိ လက္၀ါး ႀကီးအုပ္လာသည္ဟု သံ႐ုံး၀န္ထမ္းတဦးက ေျပာသည္။
နာဂစ္ေလေဘး ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ အထင္ကရလုပ္ငန္းရွင္ မ်ားကုိသာ လုပ္ပုိင္ခြင့္ေပးထားၿပီး ၎ကုမၸဏီမ်ားကုိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ပါပစ္မ်ား (၂၀) မွ (၄၀) အထိ ခ်ေပးထားသည္။ ေလေဘး ျပန္လည္တည္ေထာင္ေရး လုပ္ငန္းကုမၸဏီမ်ားကုိ နအဖမွ ေငြေခ်ေပးမည္မဟုတ္ဘဲ ကားတင္သြင္းခြင့္မွရေသာ အျမတ္အစြန္းမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းလုပ္ ခြင့္ေပးထားသည္။ ထုိကားသြင္းခြင့္ရသူ အမ်ိဳးအစားမ်ားတြင္ ျမန္မာသံအမတ္ႀကီးမ်ား ပါ၀င္ သည္ဟု သိရသည္။
ကားတင္သြင္းခြင့္ရေသာ သူမ်ားမွ ကားမ်ားကုိ အမ်ဳိးအစားႏွင့္ ပုံဏၭာန္အလုိက္ တစီးလွ်င္ သိန္း (၂၅၀) မွ ေထာင္ဂဏန္းထိ အျမတ္အစြန္းမ်ားေပးၿပီး လုိက္၀ယ္ေနၾကသကဲ့သုိ႔ သံအမတ္ႀကီးမ်ား ကလည္း နည္းမ်ဳိးစံုျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြလုိေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးျပၿပီး ထုတ္ယူသံုးစဲြေနသည့္ အျပင္ အထူးခံစားခြင့္မ်ားကုိလည္း တရား၀င္ ရေနသည္ဟု ေနျပည္ေတာ္သတင္းရပ္ကြက္က ေျပာသည္။
Source
No comments:
Post a Comment