Thursday, November 13, 2008

ဌာေနကို တြယ္တာလြန္းလို႔

ေစးရယ္စိုး

အနီေရာင္ ယင္းတလဲ တိုင္းရင္းသား ဝတ္စံုကို ေသေသသပ္သပ္ ဝတ္စားဆင္ယင္ၿပီး ဓာတ္ပံု ရိုက္ခြင့္ျပဳေပးတဲ့အျပင္ ယင္းတလဲ အေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရင္း အခ်ိဳ႕ကိုလည္း ေျပာျပေပးခဲ့တဲ့ ျဖဴလြလြ အသားအေရ ပိုင္ရွင္ အသက္ (၂၂) အရြယ္ တလိုင္လာဆာဆိုတဲ့ ယင္းတလဲ သူေလးကို အရမ္း ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း အရင္ ေျပာလိုပါတယ္။

ျမန္မာျပည္တျပည္လံုးမွာ လူဦးေရ တစ္ေထာင္ ဝန္းက်င္သာရွိတဲ့ ယင္းတလဲ မ်ိဳးႏြယ္စုရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈဝတ္စံုကို ယင္းတလဲ တိုင္းရင္းသူကိုယ္တိုင္ ဝတ္စားဆင္ယင္ထားျပီး ယင္းတလဲအေၾကာင္း အခ်ိဳ႕ကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ေျပာျပတဲ႔ အခြင္႔အေရးမ်ိဳးဟာ ၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲပါပဲ။

တလိုင္လာဆာနဲ႔ ေတြ႔ခဲ့တဲ့ ေနရာေလးက ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ တေနရာမွာပါ။ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြ ထြက္ေျပးလာေရာက္ အေျခခ်တဲ့ ေနရာေလးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အခုလို နယ္စပ္ဘက္ကို ေရာက္လာတာဟာ အျခားေသာ ျမန္မာ ဒုကၡသည္ေတြလို သူတပါးႏိုင္ငံမွာ လာျပီး ဒုကၡသည္အျဖစ္ ခံယူဖို႔ ထြက္လာျခင္း မဟုတ္ပါ။ အဲဒီလို ေျပာလိုက္လို႔ တလိုင္လာဆာ ေနတဲ့ ယင္းတလဲတို႔ရဲ့ ဌာေနမွာ ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္ ဒုကၡမေရာက္ၾကဘူးလို႔ မမွတ္ယူလိုက္ပါနဲ႔။

ယင္းတလဲတို႔ဟာ ကရင္နီျပည္ အလယ္ပိုင္း ေဘာလခဲေဒသမွာ ေနထိုင္ၾကပါတယ္။ 'စစ္ျဖစ္ရာေဒသ' လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ကရင္နီျပည္မွာ ျမန္မာစစ္အစိုးရနဲ႔ ကရင္နီ ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႔တို႔အၾကား တိုက္ခိုက္ေနၾကတာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေတာင္ ရွိသြားပါျပီ။ အဲဒီႏွစ္ေပါင္း ၆၀ အတြင္း ယင္းတလဲ တို႔ဟာလည္း အျခားေသာ ကရင္နီ စစ္ေဘးဒုကၡသည္ေတြလို စစ္နဲ႔ ပ႗ိပကၡတို႔ရဲ့ အက်ိဳးဆက္မ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ိဳးစံုကို ယေန႔တိုင္ ခံစားေနၾကရပါတယ္။

အဲဒီဒုကၡေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲရွိပါေစ ေဒသကိုစြန္႔လႊတ္ၿပီး အျခားေဝးရပ္ေတြဆီကို ထြက္ေျပး အေျခခ်ေနထိုင္ျခင္း မျပဳတာဟာ ယင္းတလဲတို႔ရဲ့ ထူးျခားတဲ့ ယုံၾကည္မႈနဲ႔ ေရႊးခ်ယ္မႈလို႔ပဲ ဆိုရမွာပါ။

သူတိုဟာ သူတို႔ရဲ့ေန႔စဥ္ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းအတြက္ အဓိက အမွီသဟဲျပဳရတဲ့ ေတာေတာင္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ စမ္းေခ်ာင္းေတြကို အထူးျမတ္ႏိုးသလို အဲဒီ ေတာေတာင္သဘာဝေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးတဲ့ ေတာေစာင့္နတ္၊ ေတာင္ေစာင့္နတ္ တို႔ကိုလည္း အေလးအနက္ ကိုင္းရႈိင္းၾကတာပါ။

ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ ရွိတာေတာင္မွ အျခားေဝးရပ္ဘက္ကို မသြားဘဲ ယင္းတလဲတို႔ ေနထိုင္ရာ ေဘာလခဲေဒသ အတြင္းရွိ ပြန္ေခ်ာင္းျမစ္ဝွမ္းတေလွ်ာက္မွာ ရွိတဲ့ ေက်းရြာေလးေတြ ဆီကိုသာ အလည္အပတ္ သြားၾကပါတယ္။

တလိုင္လာဆာ ကိုယ္ႏိႈက္ကလည္း သူမ ခ်စ္ျမတ္ႏိုင္းလွတဲ့ ျမစ္၀ွမ္းေဒသကေန အျခားေဝးရပ္တေနရာဆီကို အလည္အပတ္ေလး သြားတာေတာင္မွ သြားေရး မသြားေရးကို လႏွင့္ ခ်ီၿပီး စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ထိုင္းႏိုင္ငံ နယ္စပ္ဘက္ကို ေရာက္လာဖို႔အေရး အခ်ိန္ႏွစ္လေလာက္ ၾကာေအာင္ စဥ္းစားၿပီးမွ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္္။ ထိုင္းႏိုင္ငံကို သြားဖို႔ အေဖက အတင္းသြားခိုင္းလို႔သာ သြားရတယ္လို႔ တလိုင္လာဆာက ေျပာပါတယ္။ နယ္စပ္ဘက္ကို သူမ မလာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းက သူမေနသားက်ေနတဲ့ ဌာေနကေန မခြဲခြာခ်င္တာရယ္၊ ေနာက္တခ်က္က ထိုင္းႏိုင္ငံဟာ ျမန္မာျပည္သားေတြကို ေရာင္းစားတဲ့ ေနရာျဖစ္ၿပီး ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ ေနရာလို႔ သူမၾကားဖူးနားဝ သိထားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အခု တလိုင္လာဆာဟာ အေဖဘာေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံကို လာခိုင္းလဲ၊ ဘာအတြက္ ေၾကာင့္လဲဆိုတာကို ေကာင္းေကာင္းနားလည္ သေဘာက္ေပါက္သြားဟန္ တူပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ အေျခအစိုက္ ကရင္နီသတင္း အခ်က္အလက္မ်ား ရွာေဖြစုေဆာင္းေရးဌာန (ေကဒီအာဂ်ီ) မွာ ခဏတျဖဳတ္ေလးသာ လာေရာက္ခြင့္ရခဲ့ေပမဲ့ အရင္က သူမ မျမင္ဖူး မသိဖူးေသးတဲ႔ အရာေတြကို ေလ့လာသင္ယူႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။

"က်မ ဒီမွာ ေရာက္လာမွ က်မတို႔ လူမ်ိဳးေတြအတြက္ ဘယ္လိုမ်ိဳး အေမွာင္ က်ေရာက္ေတာ့မလဲ ဆိုတာကို ပိုၿပီး သိလာတယ္။ ပိုၿပီးေတာ့မွ စိုးရိမ္လာတာေပါ့ေနာ္။ က်မဆရာေတြ ဒီကရွိတဲ့ဆရာေတြ အမ်ားႀကီးလည္း က်မကို အားေပးၾကတယ္။ ဘယ္သူမဆိုေပါ့ေနာ္၊ က်မကို အားေပးၾကတယ္" လို႔ တလိုင္လာဆာက ေျပာပါတယ္။

အခ်ိန္တိုေလးအတြင္း ေကဒီအာဂ်ီရံုးမွာ သူမ အေျခခံ ကြန္ျပဴတာနည္းပညာေတြ သင္ယူခဲ့ပါတယ္။ အခုသူမ ကြန္ျပဴတာနဲ႔ အင္တာနက္ကို ေကာင္းေကာင္း သံုးတတ္ေနပါၿပီ။ ဒါ့အျပင္ သူမတို႔ ယင္းတလဲေတြအတြက္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစမဲ႔ စာအုပ္စာတမ္း ဗဟုတုတေတြကိုလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ေလ့လာျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေတြအားလံုးဟာ သူမတို႔ရဲ့ ယင္းတလဲလူမ်ိဳးေတြ အေမွာင္ထဲ မက်ေရာက္ေစဖို႔ အတြက္ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

"တကယ္လို႔ ဝဲႀကီးေရကာတာ တည္ေဆာက္မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ေပါ့ေနာ္၊ က်မတို႔ရြာနဲ႔ နီးတယ္ဆိုေတာ့ အမ်ားဆံုး က်မတို႔ရြာအပါအဝင္ တျခားလူေတြလည္း ေရျမဳပ္သြားမယ္ေလ။ ေရျမဳပ္သြားမယ္ဆိုေတာ့ က်မတို႔ ယင္းတလဲလူမ်ိဳးစုက လူနည္းစုေလ၊ အဲဒီ ေရကာတာေၾကာင့္ က်မတို႔ ရြာျမဳပ္သြားမယ္ဆိုေတာ့ က်မတို႔က တကြဲတျပားဆီ သြားေနရမယ္ေလ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေပ်ာက္ကုန္မွာေပါ့" လို႔ တလိုင္လာဆာက ေျပာပါတယ္။

ဝဲႀကီးေရကာတာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေရွ႕ဘက္ျခမ္း ရွမ္းျပည္မွ ကရင္ျပည္ဘက္သို႔ စီးဆင္းသြားတဲ႔ သံလြင္ျမစ္ႀကီးထဲမွာ တည္ေဆာက္မဲ႔ ေရကာတာႀကီး (၄) ခုအနက္ တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွမ္းျပည္နယ္မွာ တည္ေဆာက္မဲ႔ တာဆန္းေရကာတာနဲ႔့ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္းမွာ ေဆာက္လုပ္မဲ႔ ဝဲႀကီး၊ ဟတ္ႀကီးနဲ႔ ဒါးဂြင္ ေရကာတာတို႔အတြက္ ၿပီးခဲ႔တဲ႔ ဒီဇင္ဘာလ ၂၀၀၅ခုႏွစ္ကတည္းက ထိုင္း (အီးကက္) အဖြဲ႔မွ ျမန္မာစစ္အစိုးရနဲ႔ အျပဳသေဘာျဖင့္ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ႔ၾကပါတယ္။

ေကဒီအာဂ်ီရဲ့ သုေသတန ျပဳလုပ္ထားခ်က္အရ ဝဲႀကီးေရကာတာဟာ ကရင္ေဒသမွာ တည္ေဆာက္မွာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေရလႊမ္းမိုးမႈမ်ားကို အမ်ားဆံုး ခံရမည့္ေဒသမွာ ကရင္နီျပည္ျဖစ္ၿပီး ထိုထဲမွ ယင္းတလဲဆိုတဲ႔ မ်ိဳးႏြယ္စုတစ္ခုလံုးအျပင္ သူတို႔တေတြရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ အေမႊအႏွစ္ေတြနဲ႔ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ဟာလည္း ထာဝစဥ္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ထိုစီမံကိန္းေတြေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပၚလာမဲ႔ အက်ိဳးဆက္ေတြက တလိုင္လာဆာ ေျပာသလိုပဲ ယင္းတလဲတို႔ရဲ့ အနာဂတ္ဟာ အေမွာင္ထုထဲ ေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။ စီမံကိန္းေတြေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ဆိုးက်ိဳးေတြကို ေဘာလခဲ ျမစ္ဝွမ္းတေလွ်ာက္မွာ ေနထိုင္ၾကတဲ႔ ယင္းတလဲ ေဒသခံေတြ အေနနဲ႔ေတာ႔ မသိနားမလည္ၾကဘူးလို႔ တလိုင္လာဆာက ဆိုပါတယ္။

စီမံကိန္းရဲ့ အက်ိဳးဆက္မ်ားကို တလိုင္လာဆာ အေဖကသာ ရင္းနီးတဲ့ သူေတြဆီကေနၿပီး ဟိုနည္းနည္း ဒီနည္းနည္း ေလ့လာၾကားသိရတဲ့အတြက္ သမီးျဖစ္သူကို ပိုမိုက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သိရွိနားလည္ထားႏိုင္ဖို႔အတြက္ ယခုလို ျပင္ပက ဗဟုတုတေတြကို လာေရာက္ ေလ႔လာဆည္းပူးခိုင္းတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျပင္ပမွာ ေရာက္ေနခ်ိန္ ႏိုင္ငံတကာ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ထိမ္းသိမ္းေရး လုပ္ရွားတဲ႔ အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ သူမ ေတြ႔ဆံုခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ဒါအျပင္ ဘီဘီစီ သတင္းဌာနနဲ႔လည္း ယင္းတလဲအေၾကာင္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ အေျခအေနမွန္ေလးေတြကို ေျပာျပခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။

ယခုလို အခ်ိန္တိုေလး အတြင္းမွာ ရရွိခဲ့တဲ့ အတတ္ပညာ ဗဟုသုတေလးေတြကို ရြာမွာ က်န္ရစ္တဲ့ မသိနားမလည္ေသးတဲ့ ယင္းတလဲ ေဒသခံေတြကို ျပန္လည္ေဝမွ်မယ္လို႔ တလိုင္လာဆာက ဆိုပါတယ္။

ပ႗ိပကၡထူထပ္ၿပီး တိုက္ပြဲမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ ျမန္မာျပည္ရဲ့ အေရွ႔ဘက္ျခမ္း ရွမ္း၊ ကရင္နီနဲ႔ ကရင္ျပည္နယ္ေဒသ ဘက္ကေန ထိုင္းႏိုင္ငံကိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ ျပည္ပတစ္ေနရာကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တလိုင္လာဆာလို ေရာက္လာၾကတဲ႔ လူငယ္ေတြဟာ သူတို႔တေတြရဲ့ ေမြးရပ္ဌာေနကို မျပန္ၾကေတာ့ဘူး။

ဒါေပမဲ့ ေမြးရပ္ဌာေနမွာ ျပည္တြင္းစစ္မီးေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေတာက္ေတာက္ ဌာေနကို ျမတ္ႏိုးတြယ္တာလြန္းတဲ့ ယင္းတလဲသူေလး တလိုင္လာဆာကေတာ့ "က်မတို႔က အဲဒီေနရာမွာပဲ တစ္သက္လံုး ေနသြားမယ္" တဲ့။

No comments: