Friday, November 21, 2008

ျမန္မာဆန္ေတြ ဘာေၾကာင့္ ထုိင္းဘက္ကုိ ေမွာင္ခုိသြင္းရသလဲ

ရဲရင့္ျမင့္ေမာင္

ျမန္မာဆန္မ်ားသည္ ထုိင္းဆန္ႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ ေစ်းခ်ိဳသည့္အတြက္ ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္းအာဏာပိုင္မ်ား ပူးေပါင္းကာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွထြက္သည့္ ဆန္မ်ားအား ေန႔စဥ္နီးပါး တေန႔ တန္ (၁၀၀) ခန္႔ ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္သို႔ ျမဝတီ-မဲေဆာက္ လမ္းေၾကာင္းမွ တရားမဝင္ ခိုးသြင္းလ်က္ရွိသည္။

ျမန္မာဘက္မွ ထုိင္းဘက္သို႔ ေမွာင္ခုိသြင္းသည့္ဆန္မွာ ထိုင္းဆန္ႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ သုံးခ်ိဳးတခ်ိဳးခန္႔ ေစ်းႏႈန္းကြာဟေနေသာေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္မွ ျမန္မာဆန္မ်ားကို ဝယ္ယူျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာဆန္မ်ား အဓိကတင္သြင္းသည့္ နယ္စပ္မွာ ျမဝတီ-မဲေဆာက္ လမ္းေၾကာမွျဖစ္ၿပီး ကီလို(၅၀) ဝင္ ဆန္အိတ္မ်ားကို ညစဥ္နီးပါး အိတ္ (၂,၀၀၀) ခန္႔ ထိုင္းဘက္သို႔ တင္သြင္းလ်က္ရွိသည္။

ျမန္မာဘက္ကမ္းတြင္ DKBA ဂိတ္မ်ားျဖစ္သည့္ ဂိတ္အမွတ္ (၁၂)၊ (၁၃) ႏွင့္ ဖားသုံးေကာင္ဂိတ္မ်ားမွ ညဘက္လူေျခတိတ္ခ်ိန္တြင္ စက္ေလွမ်ားျဖင့္ သယ္ယူကာ ထိုင္းဘက္ကမ္းတြင္ရွိသည့္ တပ္မအာရြာသို႔ ေမွာင္ခုိျမန္မာဆန္မ်ားကုိ ပို႔ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ၎ဆန္မ်ားကို ထိုင္းကုန္သည္ႀကီးမ်ားက ဆယ္ဘီးကားမ်ားျဖင့္ လာေရာက္တင္္ၿပီး မဲေဆာက္ႏွင့္ အျခားခ႐ိုင္မ်ားသို႔ ဆက္လက္ သယ္ၾကသည္ဟု စုံစမ္းသိရသည္။

ျမန္မာဆန္ကုန္သည္တဦးက “ရန္ကုန္ ဘုရင့္ေနာင္ပြဲ႐ုံကေန ျမဝတီအထိ တလမ္းလုံးရွိသမွ်ဂိတ္ေတြ ကို ဂိတ္ေၾကးေပးရတယ္။ ျမဝတီေရာက္လည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ စိတ္မခ်ရေသးဘူး။ DKBA ဂိတ္ထဲ ေရာက္မွပဲ အလုပ္ကၿပီးတယ္။ ျပႆနာမရွိေတာ့ဘူး။ အစိုးရက ျပည္ပဆန္တင္သြင္းခြင့္ မျပဳဘူးလို႔ တားျမစ္ထားေပမယ့္ အာဏာပိုင္အဆင့္ဆင့္ေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီး ဒီလိုပဲလုပ္စားၾကရတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ထိုင္းဆန္ကုန္သည္တဦးျဖစ္သူ ႏိုင္ဝစ္ခ်ိဳင္းကလည္း “ထိုင္းမွာဆန္ေစ်းတက္ေတာ့ မဲေဆာက္နဲ႔ အနီး အနားက ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းႀကီးေတြရွိတဲ့ ကံဖဲခ႐ိုင္၊ နေခါစဝမ္ခ႐ိုင္၊ ခ်ိဳင္နခ႐ိုင္၊ ဖိစႏုိ႔လို႔ခ႐ိုင္၊ ဆူေခါ ထိုင္းခ႐ိုင္နဲ႔ အျခားခ႐ိုင္အခ်ိဳ႕က ျမန္မာဆန္ကို ဝယ္ၾကတာမ်ားတယ္။ ေစ်းကလည္း သုံးခ်ိဳးတခ်ိဳး ေလာက္ သက္သာတယ္။ ျမန္မာဆန္ေတြကို မုန္႔တီမုန္႔ဖတ္ေတြလုပ္တယ္၊ ဆန္ၾကာဆံေတြ လုပ္တယ္၊ ေနာက္ၿပီး ဝက္စာနဲ႔ အျခားတိရစာၦန္အစားစာေတြအတြက္ ဝယ္ၾကတာျဖစ္တယ္။ တရားဝင္သြင္းတာမဟုတ္ေတာ့ ထိုင္းမွာ ျမန္မာဆန္ကို ခိုးသယ္ရတယ္။ မဲေဆာက္ကေနထြက္ၿပီး လမ္းမွာရွိတဲ့ ဂိတ္ေတြကိုလည္း ဂိတ္ေၾကးေပးၿပီး သယ္ရတယ္” ဟု ေျပာသည္။

တရားမဝင္ ျမန္မာဆန္မ်ား ထိုင္းဘက္သို႔တင္သြင္းမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ တာ့ခ္ခ႐ိုင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ား အသင္း႐ုံးသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရာ တာဝန္ရွိသူတဦးက အဆိုပါကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ မသိရွိေၾကာင္း၊ စုံစမ္းေပးမည္ဟု ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။

မဲေဆာက္ေစ်းမွ ျမန္မာဆန္ကုန္သည္ တဦးျဖစ္သူ ဦးစိန္က “မဲေဆာက္ေဒသတဝိုက္မွာ အလုပ္႐ုံ၊ စက္႐ုံေပါင္း (၂၀၀) ေလာက္ရွိတယ္။ အဲ့ဒီစက္႐ုံေတြမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ျမန္မာအလုပ္သမား (၁) သိန္းေလာက္ဟာ အမ်ားစုေစ်းသက္သာတဲ့ ျမန္မာဆန္ကိုပဲ စားၾကတယ္။ ေဒသအတြင္းမွာ သိန္းခ်ီေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြလည္း ျမန္မာဆန္ကိုပဲ စားၾကတယ္။ ေပၚဆန္းေမႊးတို႔ ေပၚကၽြဲတို႔ ဇီယာဆန္တို႔ဟာ ထိုင္းဆန္နဲ႔ယွဥ္ရင္ ေစ်းႏႈန္းကြာတာလည္းပါတယ္။ မဲေဆာက္မွာရွိတဲ့ ထိုင္းမုန္႔တီ႐ုံေတြမွာ မုန္႔တီမုန္႔ဖတ္တို႔၊ ဆန္ၾကာဆံတို႔ ဆန္ေခါက္ဆြဲတို႔ကို ျမန္မာဆန္နဲ႔ပဲ လုပ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာဆန္ေစ်းကြက္ ရေနတာပါ” ဟု ေျပာသည္။

ပထမဆုံးအႀကိမ္အျဖစ္ ယခင္လမွစတင္၍ ျမဝတီနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမွ ထိုင္းဘက္သို႔ တရားဝင္ ကုန္သြယ္မႈလမ္းေၾကာင္းမွ ျမန္မာဆန္မ်ား တင္သြင္းေနမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ျမဝတီနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္း၏ မွတ္တမ္းအရ ဇီယာဆန္အမ်ိဳးအစား (၁) တန္လွ်င္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ (၃၅၀) ႏႈန္းျဖင့္ ယခင္လက ျမန္မာဆန္တန္ခ်ိန္ (၅၀၀) ခန္႔ တင္ပို႔ခဲ့ၿပီး ဆက္လက္၍လည္း တင္ပို႔မႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ဟု သိရွိရသည္။

ဆန္တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ DKBA မွ အရာရွိတဦးကလည္း “တရားမဝင္ ဆန္သယ္တဲ့ကိစၥကို အာဏာပိုင္အဆင့္ဆင့္ေတြ ပါဝင္ပတ္သက္မႈမရွိရင္ ဘာမွျဖစ္လာစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ အားလုံး စားၾကတာပဲ။ ေနာက္ဆုံး DKBA ဂိတ္မွာလမ္းဆုံးေတာ့ DKBA ကပဲ သပိတ္ဝင္၊ အိတ္ဝင္ရတယ္လို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ အမွန္က မဟုတ္ဘူး။ အားလုံး ေဝစားမွ်စားတဲ့ ကိစၥပဲ” ဟု ေျပာသည္။

ျမဝတီနယ္စပ္မွတဆင့္ ထိုင္းဘက္သို႔ တင္သြင္းသည့္ ျမန္မာဆန္မ်ားမွာ ျဖဴေဖြး၊ ၾကာနီ၊ ဆြမ္းအုပ္၊ ဆင္ျဖဴေတာ္စသည့္ တံဆိပ္မ်ားျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ ပိေတာက္လမ္းရွိ ဘုရင့္ေနာင္ ဆန္ပြဲ႐ုံမွ ပိုင္ရွင္တဦးက “က်မတု႔ိပြဲ႐ုံက ျပည္တြင္းစားသုံးမႈအတြက္ပဲ ျဖန္႔တာပါ။ ဘားအံ၊ ေကာ့က ရိတ္အထိ ျဖန္႔တယ္။ ႏိုင္ငံျခားကို မပို႔ပါဘူး။ ႏိုင္ငံျခားကို ပို႔တာက ကုမၸဏီႀကီးေတြက လုပ္တာပါ။ ထိုင္းဘက္ကို က်မတို႔ပြဲ႐ုံက တံဆိပ္န႔ဲ ဆန္ေတြေရာက္တဲ့ကိစၥကို က်မတို႔လည္းမသိပါဘူး” ဟု ေခတ္ၿပိဳင္သို႔ ေျပာသည္။

ရန္ကုန္-ဘားအံ-ျမဝတီ ေျပးဆြဲသည့္ ယာဥ္ေမာင္းတဦးကလည္း “ဆန္ေတြ ေန႔တိုင္းဝင္တာကေတာ့ ဟုတ္တယ္။ တရက္ျခား ကားတန္းမွာ မွန္လုံကားႀကီးတစီးဆိုရင္ ဆန္အိတ္ (၂၀၀) တင္ရင္ ဘာမွ မသိသာဘူး။ ျမဝတီ-ဘားအံ-ရန္ကုန္ တရက္ျခားေျပးတဲ့ကားႀကီး ကားငယ္ အစီးရာေက်ာ္တယ္။ ကားတိုင္း အနည္းနဲ႔အမ်ားေတာ့ ဆန္သယ္ၾကတာပဲ” ဟု ေျပာသည္။

ျမန္မာဆန္ကုန္သည္တဦး၏ အဆိုအရ “ျမန္မာဘက္က သတ္မွတ္ထားတဲ့ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြက တအားတင္းက်ပ္ေတာ့ ဆန္ကို အခုလိုပဲ တရားမဝင္သယ္ၿပီး ေရာင္းတာက ပိုၿပီး တြက္ေျခကိုက္တယ္။ အခု ျမဝတီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးက ထိုင္းကို ၿပီးခဲ့တဲ့လကစၿပီး တရားဝင္ ဆန္ စပို႔တယ္။ တလကို တန္ (၁) ေထာင္ေတာင္ မရွိဘူးဆိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ အလုပ္မျဖစ္ဘူး။ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္သာ ခြင့္ေပးပါ။ အစိုးရေကာ၊ ကုန္သည္ေရာ၊ စားသုံးသူေတြပါ အက်ိဳးရွိမွာပါ။ အခုဟာက အစိုးရနဲ႔နီးစပ္တဲ့ ကုမၸဏီေတြကိုပဲ လုပ္ခြင့္ေပးေတာ့ လူနည္းစုအတြက္ပဲ အလုပ္ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာဘက္က တင္းက်ပ္တဲ့ ကုန္သြယ္ေရးစည္းမ်ဥ္းေတြကို မေျပာင္းသေရြ႕ေတာ့ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္မွာ တရားမဝင္ ကုန္သြယ္ေရးကေတာ့ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ တြင္က်ယ္ေနအုံးမွာပဲ” ဟု ေျပာသည္။

လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္း (၁၃) ခုအနက္ ျမဝတီကုန္သြယ္ေရးစခန္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒုတိယအႀကီးဆုံး နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္တခု ျဖစ္သည္။ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းမ်ားမွာ တာခ်ီလိတ္၊ မယ္ဆိုင္၊ မယ္ေဟာင္ေဆာင္၊ ဘုရားသုံးဆူႏွင့္ ျမဝတီတို႔ျဖစ္သည္။

No comments: