Thursday, November 27, 2008

မဂၤလာ


ဘာလိုလိုနဲ႔ ေရွ႕လာမယ့္ႏွစ္ဆို ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ ဆံုးတာ ၅ ႏွစ္ ရိွၿပီ။ ဆရာႀကီးသာ သက္ရိွထင္ရွား ရိွမယ္ဆိုရင္ အႏွစ္ ၁၀၀ ျပည့္ပဲေပါ့။ ေခတ္စမ္းကို ဦးေဆာင္ခဲ့ၾကတဲ့ ဆရာႀကီးေတြ တေယာက္မွ မရိွၾကေတာ့ဘူး။ သိပၸံေမာင္၀ ဆံုးၿပီ။ တကၠသိုလ္ေမာင္သန္႔စင္ ဆံုးၿပီ။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ဆံုးၿပီ။ ေနာက္ဆံုး ကြယ္လြန္တာ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ပဲ။ ေခတ္စမ္းဆရာေတြ ကြယ္လြန္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ေခတ္စမ္းရဲ႕ အသီးအပြင့္ေတြကေတာ့ ဒီကေန႔ ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ေမႊးေမႊးႀကိဳင္ႀကိဳင္နဲ႔ ခ်ဳိျမေနၿမဲေပါ့။

က်ေနာ္က ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ ကဗ်ာကေလးေတြကို မက္မက္ေမာေမာရိွတယ္။ ကဗ်ာ အပုဒ္တိုင္းေလာက္ကိုလည္း ႏွစ္သက္သေဘာက်တယ္။ ကေလး ကဗ်ာကေလးေတြ ဆိုရင္လည္း ကေလးကဗ်ာမို႔၊ အခ်စ္ကဗ်ာ ကေလးေတြဆိုရင္လည္း အခ်စ္ကဗ်ာ ကေလးေတြမို႔၊ ဒႆန ကဗ်ာကေလးေတြ ဆိုရင္လည္း ဒႆနကဗ်ာ ကေလးေတြမို႔၊ တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္ ကေလးေတြဆိုလည္း တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္ ကဗ်ာကေလးေတြမို႔ ခ်စ္လုိက္ရတာ ေမာေနတာပဲ။


"မိုးေရတက္ေရတေဖြးေဖြး

ကြင္းက်ယ္အေ၀းေ၀း

လယ္ေစာင့္တဲေလး ေျခတံရွည္

မိုးကုပ္ေအာက္မွာတည္

ၾကာနီတပြင့္ ျဖဴတပြင့္

တဲႏွင့္ပနံတင့္" ။


ဆိုတဲ့ "လယ္ေစာင့္တဲ" ကဗ်ာကေလးကို စၿပီး ၾကားရ၊ ရြတ္ဆိုရတဲ့အခ်ိန္က က်ေနာ္ မူလတန္း ေက်ာင္းသားဘ၀ေပါ့။ ဆရာရွင္းျပတဲ့ ကဗ်ာရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ျပည့္ျပည့္၀၀ နားမလည္ေပမယ့္ ရြတ္ရဆိုရတာ ေကာင္းလြန္းလို႔ ရြယ္တူ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ မိုးေရထဲမွာ ေအာ္ဆိုခုန္ေပါက္ၾကရတာေလ။

အသက္ကေလးရလာ ... ဒါမွမဟုတ္ ... မိုးတြင္းလိုအခါမ်ဳိးမွာ ခရီးသြားရလို႔ လယ္ကြင္းေတြကိုမ်ား ျဖတ္သြားရရင္ အဲဒီ "လယ္ေစာင့္တဲ" ကဗ်ာက ရင္ထဲကို တန္းၿပီး ေရာက္လာေတာ့တာပဲ။ ၾကည့္စမ္းပါဦး မိုးေတြက ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္ရြာေနလိုက္တာ။ မိုးကုပ္စက္၀ိုင္းတေလွ်ာက္ ၾကည့္လို႔မဆံုးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို ေရေတြ ေဖြးေနတာ။ အဲဒီေရေဖြးေဖြးေတြၾကား ... အဲဒီလယ္ကြက္စိမ္းစိမ္းေတြၾကားမွာ လယ္ေစာင့္တဲကေလးက သူ႔ရဲ႕ ေျခတံရွည္ရွည္ကေလးေတြကို ေထာက္ၿပီး မေညာင္းမညာ ... မညည္းမညဴ ရပ္ေနတာ ... ဘယ္ေလာက္ေတာင္ လြမ္းဖို႔ေကာင္းလိုက္သလဲ။

သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕အလွအပကို ေတာေတာင္ေရေျမရဲ႕ အစိမ္းအလန္းကို ျမတ္ႏိုးတတ္ေအာင္ ... ျမင္တတ္ေအာင္ ... ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္တတ္ေအာင္ ဆရာေရးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေတြနည္းမွမနည္းဘဲ။ အဲဒီလို သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ခ်စ္တတ္ခင္တတ္ျမတ္ႏိုးတတ္ရင္း ... က်ေနာ္တို႔ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ၾကေတာ့ ... ႏွလံုးသားက စကားေျပာလာျပန္တာေပါ့။ ဆန္႔က်င္ဘက္ လိင္ကို စိတ္၀င္စားလာခဲ့ၾကျပန္တာပဲေပါ့ေလ။ အဲဒီအခါက်ျပန္ေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕ "ႏွင္းဆီ" ကဗ်ာကေလးကို တရိွဳက္မက္မက္ ဆိုမိရေသးေတာ့တယ္။


"လယ္ေတာကျပန္

ပန္ခ်င္တယ္ ခေရဖူးဆိုလို႔

ေမာင္ခူးကာေပး။

မနက္တုန္းဆီက

ေက်ာ့ဆံုးကို ျမင္ျပန္ေတာ့

သူ႔ဆံပင္ႏွင္းဆီပြင့္ေတြႏွင့္

ဂုဏ္တင့္တယ္ေလး။


မ်က္ႏွာမ်ားသူတေယာက္အေပၚ ... ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္အေပၚ စိမ္းကားရက္စက္သြားတဲ့ မိန္းကေလးအေပၚ ေဒါသအမ်က္မပိုဘဲ မုဒိတာပြားႏိုင္တဲ့ စိတ္ဟာ ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ တန္ဖိုးရိွေစသလဲ ကၽြန္ေတာ္ မခန္႔မွန္းတတ္ေပမယ့္ ဆရာ့ရဲ႕ ေစတနာကိုေတာ့ မီးေမာင္းနဲ႔ထိုးျပလိုက္သလို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေတြ႕ျမင္သိနားလည္ခြင့္ ရရိွတဲ့အတြက္ ၾကည္ႏူး႐ႊင္ျပမိတာ အမွန္ပါ။

ဒီ "ႏွင္းဆီ" ကဗ်ာကေလးကို အခုလို ျပန္ေတြးမိ၊ ျပန္ေရးမိေတာ့ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ကို ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ က်ီစယ္ေနာက္ေျပာင္ခဲ့တဲ့ ဆရာေသာ္တာေဆြကိုလည္း ဖ်တ္ခနဲဆိုသလို က်ေနာ္ သတိရလိုက္မိျပန္တယ္။ အဲဒီတုန္းက ဆရာေသာ္တာေဆြက သိပ္ကိုေသာက္ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ဆိုပါေတာ့။ ဆရာေသာ္တာေဆြက ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ "ႏွင္းဆီ" ကဗ်ာကေလးကိုဖ်က္ၿပီး ... သူ႔ရဲ႕ေသာက္တတ္စားတတ္တဲ့ စ႐ိုက္ကေလးေပၚေအာင္ ...


"ထန္းေတာကျပန္

အန္ခ်င္တယ္ ထန္းေရဘူးလြယ္လို႔

ေမာင္မူးတယ္ေလး။

မနက္ခင္းဆီက

ခ်က္ပုလင္းျမင္ျပန္ေတာ့

ဘဲနံကင္ ၀က္ကင္ႀကီးရယ္ႏွင့္

ျမည္းလိုက္ခ်င္ေသး"


ကဗ်ာကေလးတပုဒ္ လုပ္လိုက္ပါေရာ။ ဒီကဗ်ာကေလးကို ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ ဖတ္ရေတာ့ သေဘာက်လြန္းလို႔ မ်က္ရည္ထြက္ေအာင္ ရယ္တယ္ဆိုပဲ။ ဆရာႀကီးကသာ သေဘာက်တာ၊ ဆရာႀကီးကို အလြန္အမင္း ခ်စ္ခင္ေလးစားၾကတဲ့သူေတြနဲ႔ ဆရာႀကီးရဲ႕ အဲဒီ "ႏွင္းဆီ" ကဗ်ာကေလးကို စြဲစြဲလန္းလန္း ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးၾကတဲ့သူေတြက အဲဒီလို လွပတဲ့ ကဗ်ာကေလးကို အရက္သမားကဗ်ာ လုပ္ပစ္ရသလားဆိုၿပီး ေျပာၾကဆိုၾကေရးသားၾကတာကို အခု က်ေနာ္ သတိရေနမိတယ္။

စာေပေဟာေျပာပြဲ ရာသီတခုမွာ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၊ ဆရာမႏုႏုရည္ (အင္း၀) ၊ ဆရာေကာက္ႏြယ္ (ကေနာင္) တို႔နဲ႔အတူ က်ေနာ္ ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕ကေလးကိုသြားၿပီး ေဟာေျပာရတယ္။ ကြမ္းၿခံကုန္းဆိုတာက ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ ဇာတိခ်က္ေၾကြ ေမြးရပ္ေျမမဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ တခုထူးျခားတာက အဲဒီ စာေပေဟာေျပာပြဲဟာ က်ေနာ့္ စာေရးဆရာဘ၀ရဲ႕ ပထမဦးဆံုးေသာ ေဟာေျပာပြဲ။ ဒီပထမဦးဆံုးေသာ ေဟာေျပာပြဲကို က်ေနာ္ အင္မတန္ခ်စ္ခင္ေလးစားရတဲ့ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ ေမြးရပ္ေျမနဲ႔ စၿပီး ဖြင့္လွစ္ရတာဆိုေတာ့ က်ေနာ္ သိပ္ကို ၀မ္းသာဂုဏ္ယူမိတာပဲေပါ့။

ကြမ္းၿခံကုန္းက စာေပေဟာေျပာပြဲကို တာ၀န္ယူစီစဥ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာတင္ေမာင္ထက္ (ကြမ္းၿခံကုန္း) ရဲ႕ အိမ္ကိုေရာက္ေရာက္ခ်င္း က်ေနာ္တို႔ ေလးေယာက္စလံုး အာသာျပင္းျပင္း ဆိုၾကတာကေတာ့ ဆရာႀကီး မင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ ေနအိမ္အေဟာင္းကေလးရိွရာကို လိုက္ပို႔ေပးဖို႔ပါပဲ။

ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕ကေလးရဲ႕ လမ္းမေပၚေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ႀကိဳဆိုလိုက္တာက ေျမာက္ျပန္ေလပဲ။ သူက ႏွင္းပြင့္ကေလးေတြရဲ႕ ရနံ႔ကိုေတာင္ သယ္ေဆာင္လာခဲ့ေသးတယ္ေလ။ ေအးလြန္းလို႔ တုန္ခိုက္ေနေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ေလးေယာက္စလံုးရဲ႕ ေျခလွမ္းေတြက တံု႔ဆိုင္းေလးပင္ မသြားၾကဘူး။ သက္ရိွထင္ရွား ရိွေနေသးတဲ့ "ေခတ္စမ္းလက္က်န္" ႀကီးရဲ႕ လူ႔ဘ၀အစျပဳရာ အသိုက္အၿမံဳ ေနေရာေဟာင္းကေလးကို ေတြ႔ရေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ ၾကည္ႏူးစိတ္နဲ႔ ရႊင္လန္းသြက္လက္ တက္ၾကြေနၾကတယ္။

ဒါေပမဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေနအိမ္အေဟာင္းကို က်ေနာ္တို႔ မေတြ႔ရပါဘူး။ ေခတ္ေရစီးက တိုက္စားသြားလို႔ ဆရာ့ရဲ႕ အသိုက္အၿမံဳေဟာင္းေနရာမွာ အျခားအိမ္သစ္တလံုး ေရာက္ေနၿပီ။ က်ေနာ့္ရဲ႕ မ်က္စိထဲမွာေတာ့ အိမ္သစ္ကို မျမင္ရဘူး။

"ပ်ဥ္းမငုတ္တို" ကို ျမင္ေနရတယ္

"ဆြမ္းအုပ္နီနီ" ကို ျမင္ေနရတယ္

"မ်က္ရည္" ကို ျမင္ေနရတယ္

"ဖိုးေမာင္" ကို ျမင္ေနရတယ္

"ဘႀကီးေအာင္ညာတယ္" ကို ျမင္ေနရတယ္

"ေခတ္စမ္း" ကို ျမင္ေနရတယ္

"ၾကည့္စမ္းပါဦးဗ်ာ ဒီအိမ္ေနရာကေလးက ထြက္ေပၚလာတဲ့ `မင္းသု၀ဏ္´ ဆိုတဲ့ လတစင္းဟာ ျမန္မာစာေပေလာက ေကာင္းကင္မွာ မကြယ္တမ္း လင္းထိန္ ေတာက္ပေနလိုက္တာမ်ား"

ဆရာခ်စ္ဦးညိဳရဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားက ထြက္ေပၚလာတဲ့ မုဒိတာငွက္ေတာင္ပံခတ္သံ။ အဲဒီညက ေဟာေျပာခဲ့ၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔ ေလးေယာက္စလံုးရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္ေတြထဲမွာ ဘယ္လို အေၾကာင္းအရာမ်ဳိးေတြ ပါေနမလဲဆိုတာ ေျပာဖို႔ေတာင္ မလိုေတာ့ဘူးေလ...။

ဆရာႀကီးကို လူကိုယ္တိုင္ ျမင္လိုက္ရခ်ိန္မွာေတာ့ တကယ့္အဘိုးႀကီးအိို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဆရာႀကီးဆီက ကဗ်ာစာမူေတာင္းဖို႔ က်ေနာ္ ေရာက္သြားတာ။ ဒီတုန္းက ဆရာႀကီးရဲ႕ အသက္ ၈၀ ေက်ာ္ေနၿပီေလ။ ဒရင္းဘက္အေပၚမွာ မွိန္းေနတယ္။ မဂၢဇင္းအတြက္ စာမူလာေတာင္းတာဆိုေတာ့ ဆရာႀကီးက ဒရင္းဘက္ေပၚက ထလာၿပီး က်ေနာ့္ကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ က်ေနာ္ေျပာတဲ့ မဂၢဇင္းအမည္ကို မွတ္စုစာအုပ္ကေလးထဲ ခဲတံတို ကေလးနဲ႔ ေရးမွတ္ရွာတယ္။ အသက္က ႀကီးၿပီဆိုေတာ့ ေမ့ၿပီထင္ပါရဲ႕။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္ကို ...။

"ေအး... ေအး ...ေရးထားလိုက္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာက ေမ့ၿပီဆိုေတာ့ မၾကာခဏ ဖုန္းဆက္ၿပီး ေမးေပါ့၊ ဆရာ့ဖုန္းနံပါတ္ေပးလိုက္မယ္ သိလား" လို႔ ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ဆရာ့ကို ဦးသံုးႀကိမ္ခ်ၿပီး ျပန္လာခဲ့တယ္ေလ။

ဆရာက မၾကခဏ ဖုန္းဆက္ၿပီး ေမးေပါ့လို႔ ဆိုေပမယ့္ က်ေနာ္ မေမးခဲ့ပါဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ့္လို ပမႊားကဗ်ာဆရာေလးတေယာက္က ဆရာႀကီးလို ပညာရွင္ႀကီးတဦးဆီကို ဖုန္းဆက္ၿပီး ေမးတယ္ဆိုတာမ်ဳိး မလုပ္သင့္ မလုပ္အပ္ဘူးလို႔ ေတြးမိတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာႀကီး ကဗ်ာေရးၿပီးေလာက္ၿပီလို႔ ယံုၾကည္ရတဲ့ အခ်ိန္က်မွသာ ဆရာႀကီးရဲ႕ သေျပညိဳအိမ္ကေလးဆီကို က်ေနာ္ ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။

"ေၾသာ္... ေအး ... ေအး ... ၿပီးၿပီကြ... ၿပီးၿပီ" လို႔ ေျပာရင္း ကဗ်ာကေလးႏွစ္ပုဒ္ကို လွမ္းေပးပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ဆရာႀကီးလွမ္းေပးတဲ့ ကဗ်ာကေလးႏွစ္ပုဒ္ကို တ႐ိုတေသယူၿပီး အဆင္သင့္ယူသြားတဲ့ စာမူခ စာအိတ္ကေလးကို ဆရာႀကီး လက္ထဲထည့္ၿပီး ထိုင္ကန္ေတာ့လိုက္ပါတယ္။

ဆရာႀကီးက "ေဟ့ ... ငါ့ကို တျခားကဗ်ာဆရာေတြထက္ စာမူခပိုေပးတာမ်ဳိး မလုပ္နဲ႔ေနာ္ တန္းတူပဲေပး" လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီစကားကိုၾကားေတာ့ က်ေနာ့္မွာေလ ၾကက္သီးေမြးညင္းထေအာင္ ၾကည္ႏူးပီတီ ျဖစ္ရပါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဆရာႀကီးလို အဆင့္အတန္းမ်ဳိးမွာေတာင္ မရိွေသးဘဲ ကဗ်ာစာမူခကို တျခားကဗ်ာဆရာေတြနဲ႔ တန္းတူ မေပးရေကာင္းလား၊ ေရြးကဗ်ာစာရင္းမွာ နာမည္ထည့္ရေကာင္းလား စသျဖင့္ ဆူဆူပူပူလုပ္ၾကတဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြကို က်ေနာ္ ရင္ဆိုင္ေနရလို႔ပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ ကဗ်ာဆရာအခ်င္းခ်င္း မခြဲျခားတတ္တဲ့၊ နားလည္ခ်စ္ခင္တတ္တဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ ျဖဴစင္တဲ့ႏွလံုးသားကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ခြင့္ရလိုက္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေနာက္ပိုင္း ဆရာရဲ႕ သေျပညိဳကို က်ေနာ္ အေရာက္အေပါက္ နည္းသြားခဲ့တယ္ဆိုေပမယ့္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း က်င္းပၿမဲျဖစ္တဲ့ ဆရာရဲ႕ ေမြးေန႔ ထမနဲပြဲေတြကိုေတာ့ မပ်က္မကြက္ဆိုသလို က်ေနာ္ တက္ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ထမနဲ ေမႊးေမႊးအိအိကေလးကိုစားရင္း ဆရာႀကီးနဲ႔ ဆရာဒဂုန္တာရာ၊ ဆရာႀကီး ေမာင္ထင္၊ ဆရာႀကီးပါရဂူ စတဲ့ ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ စကားေတြ နားေထာင္ရတာဟာ ရတနာတြင္းထဲ ေျခေခ်ာ္က်သလို အရသာရိွပါတယ္။ ေခတ္စမ္းအေၾကာင္း၊ စာေပသစ္အေၾကာင္း၊ လက္ရိွျမန္မာစာေပအေၾကာင္းေတြကို ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ အေတြ႔အႀကံဳ၊ ျဖတ္သန္းမႈေတြနဲ႔အတူ ၾကားနာခြင့္ရတယ္ဆိုတာ နည္းတဲ့ ဒုလႅဘ မဟုတ္ဘူးေလ။ ဖတ္ဖူးခဲ့တဲ့ အေနာက္တိုင္း ကဗ်ာကေလးတပုဒ္ကိုေတာင္ သတိရမိတယ္။

"ငယ္ရြယ္လြတ္လပ္

အကန္႔အသတ္မဲ့ စိတ္ကူးနဲ႔

ငါ့ရဲ႕ အိပ္မက္ထဲမွာ

ကမၻာႀကီးကို ေျပာင္းပစ္မယ္" ။

အသက္ကေလးရလာ

"ပညာ" ဆိုတာ နည္းနည္းသိ

ျပန္ၾကည့္လိုက္ေတာ့မွ

"ကမၻာႀကီးဟာ ... ကမၻာႀကီးပါပဲ"။

အိပ္မက္ကို ေစ်းဆစ္

ငါခ်စ္တဲ့ ငါ့တိုင္းျပည္

တခုခု ျဖစ္ရမည္ေပါ့

သည္တခါလည္း

"တိုင္းျပည္ဟာ တိုင္းျပည္" ပါပဲ။

ဘ၀ရဲ႕ ဆည္းဆာခ်ိန္

အိပ္မက္ေတြအရိွန္ကုန္စ

ဇနီးမယား သမီးသားတြက္

ေပးဆက္ဖို႔ ႀကိဳးစားဆဲ

သူတို႔လည္း သူတို႔ဘာသာ

"မိသားစုဟာ ဒီအတိုင္းပါပဲ"။

ေသရာေညာင္ေစာင္း

လဲေလ်ာင္းခ်ိန္ေရာက္ေတာ့မွ

ငါသိရၿပီ (ပထမဆံုးအႀကိမ္ပါ)

"ငါဟာငါပဲ ဘာမွမေျပာင္းလဲ" တဲ့။

ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဳိတဲ့ လူတေယာက္ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္နဲ႔အားမာန္၊ ရဲရင့္မႈနဲ႔တက္ၾကြမႈ၊ ၿပီးေတာ့ ေတာက္ပတဲ့ အိပ္မက္နဲ႔ အဲဒီအိပ္မက္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုမႈ။ အရြယ္ေရာက္လာၿပီး အသိနဲ႔ပညာကေလးရလာေတာ့ အားလံုးဟာ သူ႔ရဲ႕ ပံုမွန္အတိုင္းသာ ျဖစ္ပ်က္သြားခဲ့ၾကတာကို သိလာခဲ့ရၿပီေလ။ အဲဒီလို သိျမင္ခြင့္ရလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ကို္ယ္ဟာ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္ကို ေစာင့္ေနရတဲ့ အခ်ိန္မဟုတ္လား။ အိပ္မက္ေတြကိုလည္း အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏိုင္ရွာေတာ့ဘူး။ ဒါဟာ လူ႔သဘာ၀ပဲေလ။

ဒါေပမဲ့ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ကေတာ့ အိပ္မက္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔ က်ေနာ္ တထစ္ခ် ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဆရာဟာ ကမၻာႀကီးကို ေျပာင္းလဲပစ္မဟဲ့လို႔ စိတ္မကူးခဲ့ေပမယ့္ ျမန္မာစာေပေလာကကိုေတာ့ ေျပာင္းဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ေခတ္စမ္းကေနတဆင့္ ေျပာင္းလဲလာခဲ့တဲ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာစာေပရဲ႕ လက္ရိွအေျခအေနကို ၾကည့္ရင္ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ အိပ္မက္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မႈကို ေတြ႔ရမွာ အမွန္ပဲ။

ဘာပဲေျပာေျပာ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေမြးေန႔လက္ကမ္းစာေစာင္တခုမွာ ကဗ်ာဆရာ ထြန္းေ၀ျမင့္က ...

"တိုင္းျပည္တျပည္မွာ သက္ေတာ္ရွည္ ကဗ်ာဆရာႀကီးတဦး ရိွေနတာ မဂၤလာ" လို႔ ေရးခဲ့တယ္။ ဟုတ္တယ္။ တိုင္းျပည္တျပည္မွာ သက္ေတာ္ရွည္ ကဗ်ာဆရာႀကီးရိွေနတာ တကယ့္မဂၤလာပဲ။ သက္ေတာ္ရွည္ ကဗ်ာဆရာႀကီးမွ မဟုတ္ဘူး။ ပညာရိွေတြ၊ ပညာရွင္ေတြ ရိွေနတာဟာလည္း မဂၤလာပါပဲ။ အဲဒီ ကဗ်ာဆရာႀကီးေတြ၊ ပညာရိွေတြ၊ ပညာရွင္ေတြ တိုင္းျပည္မွာ မရိွေတာ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ... ... ...။


ၿငိမ္းေအးလႈိင္

No comments: