Friday, November 28, 2008

အလြမ္းသံစဥ္ (၀တၳဳတို)


အေနာက္ဘက္ မိုးကုတ္စက္၀ိုင္းတေလွ်ာက္ ေကာင္းကင္ေပၚမွ တိမ္စိုင္တိမ္ခဲမ်ား၊ တိမ္ခိုးမ်ားသည္ တေရြ႕ေရြ႕ျဖင့္ လႈပ္ရွားေနၾက၏။ ေကာင္းကင္မွ တိမ္မ်ားသည္ ေၾကကြဲေနသည့္ မိန္းမပ်ဳိေလး လမ္းေလွ်ာက္ေနသလို လြင့္ေမွ်ာေန၏။ မၾကာခင္မွာပဲ ေကာင္းကင္ႀကီး ေၾကကြဲစြာ ငိုခ်လိုက္သည့္ မ်က္ရည္မ်ားသည္ မိုးစက္မ်ားအျဖစ္ ေတာင္တန္းေတြကို ရႊဲရႊဲစိုေစသည္။

ထိုမ်က္ရည္မ်ားႏွင့္ ေတာင္တန္းေတြၾကားမွာ က်မ ခ်စ္သူ ရွိပါသည္။ ေမာင့္ကိုေတြ႔ဖို႔ ေရာက္ခဲ့သည့္ က်မသည္ ပတ္၀န္းက်င္ကို အေဖာ္ျပဳခဲ့ရသည္။ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ အားသစ္ေတြ ျဖစ္ေပၚခဲ့သလို၊ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ပဲ ျမင္သမွ် လြမ္းေမာခဲ့ရသည္။

ေမာင္ရွိသည့္ ေနရာကို က်မ သြားရသည့္ခရီးသည္ မိုင္ေပါင္းရာခ်ီပါသည္။ ထိုခရီး၏ ပတ္၀န္းက်င္႐ႈခင္းက က်မတို႔ ၿမိဳ႕ျပလိုမဟုတ္။ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ေကာင္းကင္ေအာက္မွာ သဘာ၀အတိုင္း ေပါက္ေရာက္ေနသည့္ သစ္ပင္သစ္ေတာမ်ား၊ ေတာင္တန္းမ်ား၊ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား၊ ပန္းပင္ပန္းပြင့္မ်ားက အင္မတန္မွ လွပပါသည္။ လွပေသာ ႐ႈခင္းမ်ားကို ၾကည့္ၿပီး အိမ္မွာ အဖြားႏွင့္ က်န္ခဲ့သည့္ သားႏွင့္ ေမာင့္ကို တလွည့္စီ လြမ္းေနပါသည္။ ထိုအလြမ္းေတြကို ပံုထားလို႔ရလွ်င္ က်မ၏ အလြမ္းမ်ားသည္ ခ်င္းေတာင္တန္း၊ ပံုေတာင္ပံုညာ ေတာင္တန္းမ်ားထက္ ပိုမုိျမင့္မားပါလိမ့္မည္။

ေမာင့္ကို ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ ေတြ႔ဆံုရသည့္အခ်ိန္က မွတ္မွတ္ရရ ဇူလိုင္မိုးဦးက်မွာ ျဖစ္သည္။ ထိုခရီးသည္ က်မအတြက္ ပထမဦးဆံုး စြန္႔စားရသည့္ ခရီးဆိုလွ်င္ လြန္မည္မထင္ပါ။ သံုးညႏွင့္ ေလးရက္ သြားရသည့္ ခရီးမွာ ၿမိဳ႕ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖတ္ခဲ့ရ၏။ အထင္ကရ ျမစ္ႏွစ္ခုကို ျဖတ္ခဲ့ရ၏။ မဟာၿမိဳင္ေတာႀကီးကို တညလံုး ကားျဖင့္ ျဖတ္ရသည့္ အခ်ိန္တြင္ေတာ့ က်မ လြန္စြာမွ အားငယ္ခဲ့ရေတာ့သည္။

က်မတို႔ စီးလာသည့္ကားသည္ ေမာကၠေတာ္သဲေခ်ာင္းမွာ မိုးလြတ္ေအာင္ ေစာင့္ရသည္။ မိုးမရြာေသးေသာ္လည္း မိုးနံ႔ကို ကားသမားက သိသည္။ သည္ေတာ၊ သည္ေတာင္ကို ကၽြမ္း၀င္ေနသည္မို႔ သဘာ၀ႏွင့္ ရင္းႏွီးေနျခင္း ျဖစ္မည္။

ေကာင္းကင္မွာ ထိုညက ၾကယ္ေတြ မရွိပါ။ တိမ္စိုင္တိမ္ခဲတို႔ျဖင့္ မဲေမွာင္ေနသည့္ ေကာင္းကင္ေအာက္မွာ က်မတို႔ ကားတန္းႀကီးက ၿငိမ္သက္ေနသည္။ က်မ၏ ပထမဆံုး ခရီးမွာ အခုလို ေတာနက္ထဲက သဲေခ်ာင္း ျပင္အက်ယ္ႀကီးထိပ္မွာ မိုးခိုရမည္ဟု မေတြးမိခဲ့။ ေမာကၠေတာ္သဲေခ်ာင္းထဲကို ေရမလြမ္းခင္မွာပင္ မိုးစက္ေတြက ကားမွန္ျပတင္းကို ထိမွန္လာၾကသည္။ ကားေပၚမွာေတာ့ အိပ္ငိုက္သူငိုက္၊ ေတြးသူကေတြးႏွင့္ ၿငိမ္သက္ေန၏။ ေတာင္က်ေရကို ႀကိဳဆိုရန္ ေမာကၠေတာ္က အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီ။ မိုးနံ႔ႏွင့္အတူ ေကာက္သစ္စပါးနံ႔၊ သစ္ခြပန္းရနံ႔ကို ႐ႈ႐ႈိက္ရင္း ညကို အထီးက်န္စြာ တဦးတည္း ျဖတ္သန္းရမယ္လို႔ ေတြးမထင္ခဲ့ဖူးပါ။ ထုိအခ်ိန္မွာ ကားဆရာက သီခ်င္းဖြင့္ၿပီး တိတ္ဆိတ္မႈကို အေဖာ္ျပဳလိုက္သည္။

ထြန္းအိၿႏၵိာဗိုလ္၏ "မိုးေလးဖြဲတုန္း" သီခ်င္းသည္ ေနရာေဒသ၊ အခ်ိန္ႏွင့္ အင္မတန္မွ လိုက္ဖက္ေန၏။ သီခ်င္းေရးဆရာက မ်ဳိးေက်ာ့ၿမိဳင္ ျဖစ္သည္။ သီခ်င္းေရးဆရာ၏ ႏွလံုးေသြးထဲက ထြက္လာသည့္ သီခ်င္းစာသားေတြက ကၽြန္မကို ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ားႏွင့္ အလြမ္းကို ျဖစ္ေစခဲ့သည္။

"မိုးေလးဖြဲတုန္း သတိရတယ္၊ ျမင္ေနတယ္။ ျပတင္းတံခါးဆီပဲ၊ သြားလို႔ေမာ့ၾကည့္ ေျပာလိုက္ခ်ိန္၊ တကိုယ္ေရထဲ မိုးစက္ေတြအလည္ … ၊ ေ၀းၿပီး တေန႔ ျပန္ေတြ႔ၾကမယ္ .. . ယံုၾကည္ထားမိုးစက္ေတြရယ္ …"

"တခ်ိန္က သိတဲ့ ေပ်ာ္ျမဴးျခင္းေတြ ျပန္ေ၀ေန သီခ်င္းရဲ႕ ရင္ထဲ … ဘယ္ေလာက္ပဲ ေ၀းေ၀း မင္းအနားမွာ ထိုင္ကာေလ အၿမဲရွိခ်င္တယ္"

သီခ်င္းစာသားထဲမွာ လြင့္ေမ်ာေနသည့္ က်မသည္ ေမာင္ႏွင့္အတူရွိသည့္ အခ်ိန္ေတြကို ေတြးမိ႐ံုျဖင့္ ႏွလံုးေသြးတို႔ ေႏြးေထြးသြားသည္။


++++


ေမာင္ႏွင့္ က်မသည္ ပန္းတိုင္တခုကို အတူသြားခဲ့သူမ်ားျဖစ္သည္။ ထိုပန္းတိုင္ကို ေရာက္ဖို႔ ေမာင့္ဇြဲ၊ လံု႔လ၊ ၀ိရိယက က်မထက္ ပိုသည္။ ေမာင္က ေရစုန္ကိုမလိုက္၊ ေရဆန္ကိုသာ ေလွ်ာက္သည့္သူျဖစ္သည္။ ေမာင္က သူခံစားရသည့္ အေကာင္းဆံုးမ်ားကို သူ႔ပတ္၀န္းက်င္ကိုပါ ခံစားေစခ်င္သည္။ နိမ့္ပါးသည့္ ဘ၀မ်ားကို ေဖးမကူညီခ်င္သူျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေသာ ေမာင္ႏွင့္ က်မတို႔ အနာဂတ္ကို ယံုၾကည္မႈမ်ားစြာႏွင့္ လက္တြဲေလွ်ာက္ခဲ့သည္။ ဘ၀တခုလံုးပံု၍ ေမာင့္ကို ယံုၾကည္ခဲ့ပါသည္။

အခက္အခဲ အမ်ဳိးမ်ဳိးၾကားထဲမွ အိမ္ေထာင္သည္ ဘ၀ထဲကို လက္တြဲခုန္ခ်ခဲ့ၾကသည္။ က်မတို႔ ခုန္ခ်ခဲ့တာ ပန္းေမြ႔ယာေပၚ မဟုတ္။ ဒုကၡဆူးေတြထဲကို ခုန္ခ်ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုဒုကၡဆူးေတြကို အခ်စ္ေတြ၊ နားလည္မႈေတြ၊ ယံုၾကည္မႈေတြျဖင့္ ႏႈတ္ခဲ့ၾကသည္။ ကာယကို အားကိုးၿပီး လုပ္ရသည့္ ပါတိတ္လုပ္ငန္းမွာ ႏွစ္မ်ားစြာ ၾကာခဲ့သည္။ ေမာင့္လက္ေမာင္းလက္ဖ်ံမွာ ဖေယာင္းစက္ေတြ၊ က်မ၏ လက္မွာ ပန္းပြင့္ေတြကို ေဆးျခယ္သည့္ ေဆးစက္ေတြ ….။ ထိုလက္ေတြျဖင့္ က်မတို႔ဘ၀၊ က်မတို႔ပတ္၀န္းက်င္ကို အတၱ၊ ပရ မွ်စြာ ဖန္တီးခဲ့ၾကသည္။

အလုပ္နားရသည့္အခါ ၿမိဳ႕သစ္လယ္ကြက္လပ္မ်ားမွာ ေမာင္က အိမ္နီးခ်င္းအေဖာ္ေတြႏွင့္ ငါးမွ်ားသည္။ ရလာသည့္ ငါးသံခ်ိတ္၊ ငါးဇင္႐ိုင္းေလးမ်ားကို ေၾကာ္ၿပီး အိမ္ေရွ႕ကန္ဇြန္းခင္းက ကန္ဇြန္းရြက္ေတြကို ပူပူေႏြးေႏြးျဖစ္ေအာင္ စားခါနီးမွ ေၾကာ္လိုက္သည္။ ေမာင္ ဗိုက္ဆာသည့္အခ်ိန္ႏွင့္အကိုက္ ေၾကာ္ထားသည့္ ကန္ဇြန္းရြက္ေၾကာ္၊ ငါးေၾကာ္တုိ႔သည္ က်မတို႔အတြက္ အမွတ္တရ ဟင္းပြဲမ်ားျဖစ္သည္။ ထိုထက္ပို၍ က်မတို႔ မခ်က္ႏိုင္ခဲ့။ သို႔ေသာ္ က်မတို႔ ဘ၀ကို ျပည့္စံုသည္လို႔ ေရာင့္ရဲႏုိင္ခဲ့သည္။

ေမာင္ေပးခဲ့သည့္ ဆိတ္ဖလူးပန္းေတြကိုလည္း အမွတ္ရမိသည္။ မနက္ေစာေစာ ၿခံေထာင့္မွာ ဆိတ္ဖလူးပန္းေတြ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေႂကြတတ္သည္။ ဆိတ္ဖလူးပန္းေလးမ်ားကို ေကာက္ၿပီး ႏွီးႀကိဳးေလးႏွင့္ ေမာင္သီကုံးေပးေတာ့ က်မ ဆံပင္ေကာက္ေကာက္မွာ ပန္ရသည္။ ဆိတ္ဖလူးပန္းနံ႔ သင္းသင္းေလးက တမ္းတလြမ္းဆြတ္ဖြယ္ရာ။ က်မႏွင့္ ေမာင္ ပိုင္ဆိုင္ဖူးေသာ အရာမ်ားသည္ က်မအတြက္ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ရာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထုိအရာမ်ားကို သတိရတိုင္း ေမာင့္အရိပ္အေငြ႔မ်ား ထင္ဟပ္ကာ ေႏြးေထြးသြားတတ္သည္။

ေမာင့္ဘ၀၏ တ၀က္တပိုင္းသည္ က်မျဖစ္၍၊ က်န္တပိုင္းသည္ သားျဖစ္ပါသည္။ သားကို မေမြးခင္တည္းက ေမာင္သည္ "သားေလးေမြးမွာကြ" ဟု ယတိျပတ္ေျပာသည္။ က်မ ကိုယ္၀န္ေဆာင္စဥ္ ေမာင္ႏွင့္ အလုပ္မလိုက္ရေတာ့ဘဲ အိမ္မွာ က်န္ခဲ့ရသည္။ အလုပ္သြားခါနီးတိုင္း ေမာင္သည္ က်မ ဗိုက္ကို လက္ဖ၀ါးၾကမ္းၾကမ္းႏွင့္ ကပ္ၿပီး သားကို ႏႈတ္ဆက္တတ္သည္။

"သားေလးေရ၊ ေဖႀကီး အစာရွာထြက္လိုက္ဦးမယ္။ သားအတြက္ ပိုၿပီးရွာရမွာဆိုေတာ့၊ ေဖႀကီး ပိုအလုပ္လုပ္ရမွာေပါ့။ သားႀကီးလာရင္ သားက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပဲ ခ်စ္မွာလား၊ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ကိုေရာ ခ်စ္မွာလား၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုခ်စ္ဖို႔၊ ပတ္၀န္းက်င္ကို ခ်စ္တတ္ဖို႔ ေဖႀကီး ေျပာျပမွာေပါ့"

ေမာင့္စကား ဆံုးသည့္အခ်ိန္မွာပဲ သားတံေတာင္ဆစ္ႏုႏုေလးက ေမာင့္ကို ထိလုိက္သည္။

"ၾကည့္စမ္း။ စမ္း ၾကည့္စမ္း ပန္း .. ။ ဒါ သားတံေတာင္ဆစ္ေလး မဟုတ္လား။ သားက အထဲကေနၿပီး ေမာင့္ကို ႏႈတ္ဆက္လိုက္တာ"

က်မ မၿပံဳးဘဲ မေနႏုိင္ေတာ့ပါ။

"ကေလးက သိလို႔ ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ ေမာင္ရဲ႕၊ လွည့္တဲ့အခ်ိန္နဲ႔ တိုက္ဆုိင္လို႔ပါ။ လရင့္ရင္ ဒီအတိုင္းပဲလို႔ ေျပာၾကတယ္"

ေမာင္က သားကို ခ်စ္စိတ္ျဖင့္ သူ႔ကို ႏႈတ္ဆက္တာ၊ ေထာက္ခံတာဟု ေျပာသည္။ ေမာင္သည္ အရာရာကို ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း ေတြးတတ္သည္။ သားကိုေမြးေတာ့ ေမာင္ေပ်ာ္ရႊင္ေန၏။ သားဦးေမြးတာ သားျဖစ္သည္မို႔ ဖခင္တေယာက္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနတာ အဆန္းမဟုတ္ေပမယ့္ က်မရင္ထဲ နင့္ခနဲ ျဖစ္သြားရသည္။ ေမာင္သည္ က်မႏွင့္ သားအေပၚ က်မတို႔က ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသည္ထက္ပို၍ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူျဖစ္သည္။

"သားက ေမာင့္ရဲ႕ ေအာက္ဆီဂ်င္ပါ ပန္းရယ္"

ေမာင္အလုပ္မသြားခင္ သားအႏွီးေတြကို ေလွ်ာ္သည္။ သြက္လက္တက္ႂကြေနသည့္ ေမာင့္ကို ၾကည့္ၿပီး က်မပါ ေပ်ာ္ရသည္။

သား သံုးေလးႏွစ္အရြယ္ထိ အိမ္သာတက္ရင္ အိမ္သာေရွ႕မွာ ထုိင္ေစာင့္တတ္သည့္ ေမာင့္ကို ပိုတယ္ဟု အျမင္ကတ္မိသည္။ သားကေတာ့ ေမးေစ့ကို လက္ဖေနာင့္ႏွင့္ ေထာက္ၿပီး ေဆာင့္ေၾကာင့္ ထိုင္ကာ အိမ္သာတက္ရင္း ဖေအကို စကားေတြ ေျပာတတ္သည္။

"ေဖႀကီး အလုပ္သြားလို႔ သားက တာ့တာလို႔ ေျပာရင္၊ ငွက္ေလးေတြကလည္း က်ိက်ိလို႔ လိုက္ေျပာတယ္"

"ဒါေပါ့၊ သားကို သူတို႔က ေထာက္ခံတာ"

"ငွက္ကေလးေတြက အိမ္ေတြအမ်ားႀကီးေနာ္ ေဖႀကီး"

"သားတို႔ကိုလည္း သဘာ၀က ေပးတာပဲလား။ သဘာ၀ဆိုတာ ဘိုးဘိုးႀကီးရဲ႕ နာမည္လား။ ဘိုးဘိုးႀကီး နာမည္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။"

"သဘာ၀အေၾကာင္းကို သားႀကီးလာေတာ့ ေဖႀကီး ရွင္းျပမွာေပါ့သားရဲ႕"

"ခု ရွင္းျပ"

ေမာင့္အက်ပ္အတည္းကို က်မ ၀င္ရွင္းရသည္။

"ကဲ.. ကဲ.. သားကို ေမႀကီးေမးမယ္။ သား ေဖႀကီးနဲ႔ ေမႀကီးကို သား ဘယ္သူ႔ကို ပိုခ်စ္သလဲ"

"အမွန္အတိုင္းေျပာရင္ သားကို ေမႀကီး႐ိုက္မွာေပါ့"

ထိုသို႔ေသာ သားႏွင့္ က်မကို ေမာင္ ထားရစ္ခဲ့သည္။ ေအးခ်မ္းသာယာ၍ အျပစ္ကင္းစင္ေသာ ကၽြန္မတို႔ မိသားစုဘ၀ထဲကို မေမွ်ာ္လင့္ေသာကာလတြင္ မုန္တိုင္းထန္ခဲ့သည္။ မုန္တိုင္းအရွိန္ႏွင့္ လြင့္ပါးသြားေသာ ေမာင္သည္ ေတာင္တန္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ေလးကို ေရာက္သြားသည္။ ေတာင္တန္းေတြႏွင့္ ၿမိဳ႕ေလး၏ ရာသီက ဧည့္သည္ ေမာင့္ကို ေကာင္းေကာင္းႀကိဳဆိုႏိုင္မယ္ မထင္ခဲ့။ "ပူစရာရွိရင္ အရမ္းပူ၊ ေအးစရာရွိရင္ အရမ္းေအးသည့္ ရာသီႏွင့္ မာယာကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ ေမာင္ ဘယ္ေလာက္ႀကိဳးစားေနမလဲ" လို႔ ေတြးၿပီး က်မ စိတ္ပူရသည္။ သဘာ၀တရားႏွင့္ ရင္ဆိုင္တိုက္ေနရသည့္ ေမာင့္ေနာက္ကို က်မ လုိက္ခဲ့သည္။

မိုး ဘယ္အခ်ိန္က တိတ္သြားသလဲ က်မ မသိလိုက္။ က်မ ပတ္၀န္းက်င္ကို ဂ႐ုျပဳမိေတာ့ သဲေခ်ာင္းမွာ ေရခန္းေနသည့္ စပယ္ယာေလးက ကားဆရာကို "ကားသြားလို႔ရၿပီ" ဟု အတည္ျပဳသည္။ မိုးေရထိေတြ႔ထားသည့္ သဲေခ်ာင္းကို ျဖတ္ေတာ့ ခရီးသည္ေတြက ရင္တမမ။ သဲေခ်ာင္းကို ေက်ာ္ေတာ့ အားလံုး ၀မ္းသာသြားၾကသည္။ ေရွ႕လမ္းခရီးအတြက္ စိတ္ပူစရာ မလိုေတာ့။ အဆိုးဆံုးလမ္းကို က်မတို႔ ေက်ာ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ။ ကားဆရာက အေမာေျပ သီခ်င္းဖြင့္လိုက္သည္။ ထြန္းအိၿႏၵာဗိုလ္၏ "ကိုယ္တို႔ ေ၀းေန မိုင္ေပါင္းကုေဋ" သီခ်င္းသည္ ခရီးသည္မ်ားကို အေမာေျပေစသည္။ ကားေပၚပါ ခရီးသည္အားလံုးသည္ ခ်စ္သူေတြႏွင့္ ေခတၱခြဲေနရသူမ်ားျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

ထြန္းအိျႏၵာဗိုလ္က သီခ်င္းရာဇ၀င္ကို ရွင္းျပသည္။ ထိုသီခ်င္းကို မဆိုခင္က ထြန္းအိျႏၵာဗိုလ္ႏွင့္ သူ႔ခ်စ္သူ ကိုေအာင္မင္းထြန္းတို႔ တေယာက္တေနရာစီ။ "ဘယ္သူ႔ဆီမွာေနမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္လို႔ မရေသးတဲ့အခ်ိန္၊ ထြန္းအိျႏၵာဗိုလ္က စိတ္ေကာက္ၿပီး ဖုန္းမဆက္ဘဲ ေနသတဲ့။ "ကိုယ္တို႔ေ၀းေန မိုင္းေပါင္းကုေဋ" သီခ်င္းကိုဆိုေတာ့မွာ ခ်စ္သူက ႏုိင္ငံရပ္ျခားကေန ျမန္မာျပည္ အေျပးလာခဲ့တယ္" လို႔ ထြန္းအိျႏၵာဗိုလ္က ပရိသတ္ကို ရွင္းျပသည္။ ခ်စ္သူႏွစ္ဦးကို ေပါင္းစပ္ေစသည့္ သီခ်င္းေရးဆရာက မ်ဳိးေက်ာ့ၿမိဳင္။ ထြန္းအိျႏၵာဗိုလ္၏ ရင္တြင္းခံစားခ်က္ကို ထြင္းေဖာက္ျမင္ႏိုင္သူ။

"ဒီကမၻာႀကီးရဲ့ အဆံုးကို … ကိုယ္သြားမယ္ …

ပင္လယ္ႀကီး ကိုယ္ျဖတ္သန္း၊ အၾကင္နာခြန္အားေတြ … ေတာင္စြယ္မ်ား ၀န္းရံကာရံထား ..

ကိုယ္အေတြးနဲ႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့မယ္ … ကိုယ္မေမာဘူး အခ်စ္ကေလးရယ္ ... ကာရံနဲ႔ သီခ်င္းေလးမ်ားစြာ သူ႔အတြက္ဆိုညည္းကာ .. ကိုယ္လာခဲ့မယ္ တို႔မေ၀းဘူး .."

သီခ်င္းသံစဥ္ေတြႏွင့္အတူ ေမာင္ရွိရာအရပ္သို႔ က်မ ေရာက္ခဲ့သည္။ ထိုသီခ်င္းကို က်မဆိုလို႔ ေမာင္ျပန္လာႏိုင္ရင္ က်မ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ဆိုလိုက္ခ်င္ပါသည္။


++++


ေ၀းေတာ့ ပိုလို႔လြမ္းရသည့္ ေမာင္ႏွင့္ က်မ ေတြ႔ဆံုမႈကို ရာသီကလည္း ၀မ္းနည္းေၾကကြဲခဲ့သည္။ မိုးေကာင္းကင္၏ မ်က္ရည္စက္ေတြက မိုးေရေတြျဖစ္သြားၿပီး ေၾကကြဲလိုက္တာမွ ေတာင္တန္းေတြ ရႊဲရႊဲစိုသြားသည္။

ေတြ႔ဆံုခ်ိန္ စကၠန္႔ ၁၂၀၀ မွာ ေမာင္က သားေမြးေန႔အတြက္ သူစပ္သည့္ ကဗ်ာကို ႏႈတ္တိုက္ရြတ္ျပခဲ့သည္။

ဒီဇင္ဘာ ၁၅

ေအးျမျမခ်မ္းကမၺလာမွာ

ေမႊးလွလွပန္းသခင္မရယ္က

သင္းရနံ႔နဲ႔ အတူေဆာင္က်ဥ္း

ေအာက္ဆီဂ်င္ေလညႇင္းကို

ပိန္ခ်ဳံးေနတဲ့ ငါ့ဖားဖိုထဲ

ၾကင္နာစြာနဲ႔ သြန္းေလာင္းေစခဲ့တယ္။

လတ္ဆတ္တဲ့ေလႏုေအးေၾကာင့္

ခန္းေျခာက္စေရအလ်င္

စမ္းေခ်ာင္းေတြကလည္း

စီးဆင္းႏိုင္ခဲ့တယ္။

မဲေမွာင္တိမ္လြာဖံုးေနတဲ့

တစံုေသာ ၾကယ္အမႊာကလည္း

သဘာ၀အလွတရားေတြကို ခံစားႏိုင္ခဲ့ၿပီ။

ငါ့ဦးခြံ႐ိုးေအာက္က

သံေခ်းတက္လုနီးဓားဟာလည္း

သံေခ်းကြာက်

ေရႊေရာင္ျမခဲ့ၿပီ …. ။ ။

ေမာင့္အသံလႈိင္းေတြက ေလာကေျမျပင္ကို တိုက္ခိုက္လို႔ ေကာင္းကင္ျပာျပာေပၚက တိမ္ေတြ၊ ေတာင္တန္းေတြ၊ ေက်းငွက္ကေလးေတြက ၀ိုင္း၀န္းေထာက္ခံအားေပးလို႔ ေတးသီေနၾကသည္။

တစစီျပန္႔က်ဲေနသည့္ က်မတို႔ဘ၀၊ က်မတို႔ ေသာကအလြမ္းေတြကို ခ်ဳိးငွက္ကေလးေတြက ႏႈတ္သီးေလးေတြနဲ႔ ေကာက္ၿပီး၊ အခ်စ္ႏွင့္ သီကံုးလိုက္သည့္ အလြမ္းသံစဥ္ေတြက ကမၻာေျမတခြင္လုံးကုိ ျပန္႔ႏွံ႔စီး၀င္သြားေတာ့သည္။


ႏွင္းပန္းအိမ္

No comments: