ထက္ဝင္း
ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ တ႐ုတ္ျပည္ၾကား ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္းမ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္း စီမံကိန္းသည္ ႏိုင္ငံ၏ ႏွစ္ရွည္ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို မရရွိႏိုင္သည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ထိုစီမံကိန္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ သတိၾကီးစြာ စဥ္းစားသင့္ပါသည္။
ရခုိင္ကမ္း႐ုိးတန္းေဒသမွ ျမန္မာျပည္ကို ျဖတ္ၿပီး တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ရွိ "မူဆယ္" ျမိဳ႕အထိ ေဖာက္လုပ္ရန္ အဆိုျပဳထားေသာ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ ပိုက္လိုင္းသည္ စစ္အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အက်ဳိးေက်းဇူး အနည္းငယ္သာ ရရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွာမူ ထိုစီမံကိန္းမွ အက်ဳိးအျမတ္ ၾကီးမားစြာ ရရွိလိ္မ့္မည္ ျဖစ္သည္။
အဆင့္ျမင့္အုပ္ခ်ဳပ္မႈပိုင္း တခုလံုးကို တ႐ုတ္လူမ်ဳိးမ်ားကသာ လႊမ္းမိုးထား၍ တ႐ုတ္မ်ားကသာ စီမံခန္႔ခြဲမည္ ဆိုပါက ထိုပိုက္လိုင္းမ်ား ေဆာက္လုပ္ခြင့္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံက ခြင့္မျပဳသင့္ေပ။ ကုန္သြယ္မႈကို ဆန္႔က်င္ေနစဥ္မွာပင္ ထို ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္း ေဆာက္လုပ္ျခင္းသည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအား ျမန္မာ့ေျမေပၚတြင္ ခိုင္ၿမဲေသာ အက်ဳိးစီးပြား တည္ေထာင္ခြင့္ ျပဳလိုက္သကဲ့သို႔ပင္ ရွိလိမ့္မည္။ ပိုက္လိုင္းသည္ စက္႐ုံ မဟုတ္သလို၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတခုလည္း မဟုတ္ေပ။ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ သေဘာတူညီမႈမ်ဳိးမွ အက်ဳိးေက်းဇူး မ်ားစြာ ရရွိႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ထိုစီမံကိန္း၏ လံုၿခဳံေရးအတြက္ တာဝန္ယူေပးေနရျပီး ျဖတ္သန္းသယ္ေဆာင္ခ အနည္းငယ္သာ ရရွိမည္ ျဖစ္သည္။
အတိုခ်ဳပ္ေျပာရလွ်င္ ျမန္မာနယ္စပ္တေလွ်ာက္ ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္မည့္ ပိုက္လိုင္းပိုင္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံအား လုပ္ကိုင္ခြင့္ ျပဳသင့္သည္။ ျဖတ္သန္း သယ္ေဆာင္ခထက္ စာလွ်င္ ထိုသို႔ေသာ ခ်ည္းကပ္မႈမ်ဳိးသည္ ျမန္မာတို႔အတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားႏွင့္ နည္းပညာ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား ပိုမို ရရွိေစႏိုင္ပါသည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ ထိုပိုက္လိုင္းမ်ားကို ေဆာက္လုပ္လိုပါက ျမန္မာႏိုင္ငံကို ပိုက္လိုင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳသည့္အျပင္ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ အကူအညီႏွင့္ နည္းပညာဆိုင္ရာ ေထာက္ပံမႈ၊ လိုအပ္သည့္ ပစၥည္းေထာက္ပံမႈမ်ားပါ ေပးအပ္ရမည္ ျဖစ္သည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ "အမ်ဳိးသားတိုးတက္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ေရး ေကာ္မရွင္" (NDRC) က စစ္ေတြ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ကူမင္းျမိဳ႕တို႔ ဆက္သြယ္မည့္ ပိုက္လိုင္းစီမံကိန္းကို ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ အေစာပိုင္းကတည္းက အတည္ျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာစြမ္းအင္ဝန္ၾကီးဌာနမွ အဆင့္ျမင့္ အရာရွိမ်ားနွင့္ နီးစပ္ေသာ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ စြမ္းအင္ဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားကမူ ယခုအခ်ိန္အထိ ထိုစီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္ ရွင္းလင္းေသာ အစီအစဥ္ မရွိေသးဟု ေျပာၾကသည္။ ေဆာက္လုပ္ေရးအတြက္ ခ်မွတ္ထားသည့္ ျမင့္မားေသာ ကုန္က်စရိတ္မ်ားေၾကာင့္ ကြ်မ္းက်င္သူေရာ၊ မကြ်မ္းက်င္သူမ်ားအတြက္ပါ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းအခ်ဳိ႕ကို ေမွ်ာ္လင့္လာႏိုင္ေသာ္လည္း ထိုစီမံကိန္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ထင္ရွားေသာ အက်ဳိးအျမတ္ မရရွိနိုင္ပါဟု အင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ ကမ္းလြန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးးေရးနွင့္ အဓိက ဆက္စပ္လ်က္ရွိေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာၾကသည္။
ပံုမွန္အားျဖင့္ဆိုလွ်င္ ထိုပိုက္လိုင္းမ်ားကို တည္ေဆာက္ျပီးသြားပါက ကုန္က်စရိတ္ ၈၀ % ခန္႔သည္ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းမ်ားထဲသို႔ ဝင္ေရာက္သြားမည္ျဖစ္ျပီး ၂၀% သာလွ်င္ လုပ္သား၊ ေထာက္ပံ့ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားဘက္သို႔ ေရာက္ရွိလာမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ စြမ္းအင္အေျခခံ ပစၥည္းမ်ား လုပ္ငန္းတြင္ နည္းပညာ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ေပးေနသည့္ အျခားစီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တဦးကမူ ထိုစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကြဲျပားေသာ အျမင္တခု ရွိေန၏။ ပိုက္လိုင္းသည္ ေတာထူထပ္ေသာ ေဒသမ်ားႏွင့္ ေတာင္တန္းမ်ားကို ျဖတ္္သန္းသြားရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ေတာင္တန္းမ်ားတြင္ ေျမေအာက္ လႈိင္ေခါင္းမ်ား ေဖာက္လုပ္ျပီးစီးရန္ လိုအပ္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာမ်ားအတြက္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပိုရလာေစႏိုင္မည္ဟု ျဖစ္သည္။
သူက ဆက္လက္၍ ထိုစီမံကိန္းအတြက္ လုပ္သား ၁၀၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ လိုအပ္လာလိမ့္မည္ဟု ေျပာၾကားသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းမွာကဲ့သို႔ ျမန္မာ့သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ကို ေရာင္းခ်မည္ မဟုတ္ဘဲ၊ တ႐ုတ္-ျမန္မာ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ ပိုက္လိုင္းသည္ မလကၠာ ေရလက္ၾကားကို ေရွာင္၍ အာဖရိကႏွင့္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းမွ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔မ်ားကို သယ္ပို႔ရန္ ရည္ရြယ္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ အတိုခ်ဳပ္ေျပာရလွ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အေပၚယံလႊာ၏ အက်ဳိးေက်းဇူးအတြက္ ခိုင္မာေသာ ေငြေၾကးကို ရွာေဖြနိုင္ရန္ မည္သည့္နည္းလမ္းျဖင့္မဆို ခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊား ျပဳလုပ္မည့္ ျမန္မာအစိုးရ၏ လက္ရွိမူ၀ါဒသည္ ျမန္မာလူဦးေရ သန္း ၅၀ ေက်ာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အေကာင္းဆံုး ႏွစ္ရွည္ အက်ဳိးစီးပြားကို လ်စ္လွ်ဴရႈထားျခင္ပင္ ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment